اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در لامرد فارس

سوگواره تعزیه کشوری عاشورائیان آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: با حضور 10 گروه برتر تعزیه از سراسر کشور در لامرد پنجمین سوگواره تعزیه کشوری عاشورائیان آغاز به کار کرد.

سوگواره تعزیه کشوری عاشورائیان آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لامرد، پنجمین سوگواره تعزیه کشوری عاشورائیان با حضور 10 گروه برتر تعزیه از سراسر کشور در لامرد آغاز شد.

در آیین افتتاحیه این سوگواره که با حضور فرماندار لامرد، مسئولان محلی، روحانیون و هزاران نفر از مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت در بیت‌العباس برگزار شد، محمد هنرپیشه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لامرد در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره نماینده فقید این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، به برنامه‌ریزی طولانی مدت برای برگزاری این سوگواره اشاره کرد و افزود: دبیرخانه سوگواره از دو ماه پیش با ارسال فراخوان کار خود را آغاز کرده و فراخوان به تمام استان‌های کشور ارسال شده است.

وی ادامه داد: پس از ارسال فراخوان به استان‌ها و آگاهی گروه‌های تعزیه، 68 اثر از 25 استان برای بازبینی به دبیرخانه سوگواره ارسال شد که طی هفت روز بازبینی با آیتم‌ها و ملاک‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت.

دبیر این سوگواره با بیان اینکه 10 مجلس تعزیه در سوگواره امسال به روی صحنه می‌رود، بیان داشت: 10 گروه تعزیه از استان‌های فارس، هرمزگان، گیلان، اصفهان، خوزستان، تهران، مرکزی، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد، آثار خود را در پنجمین سوگواره در معرض نمایش قرار می‌دهند.

در ادامه این مراسم محمود صفری فرماندار لامرد نیز با ابراز خرسندی از برگزاری سوگواره تعزیه در سطح این شهرستان گفت: خداوند بزرگ را شاکریم که در دنیا به عنوان مسلمان، شیعه، پیرو امام و ائمه اطهار قرار گرفته‌ایم و در این دنیا افتخارمان این است که سرمایه‌های ارزشمندی مانند ائمه اطهار در اختیار ما قرار دارد.

وی اضافه کرد: واژه‌های صبر، استقامت، شکیبایی و فداکاری را از حادثه عظیم کربلا آموخته‌ایم و در دوره‌های مختلف آن‌ها را به کار بسته‌ایم، چراکه اگر این درس‌ها را در عاشورا نیاموخته بودیم، در دوران دفاع مقدس به پیروزی‌های بزرگ دست پیدا نمی‌کردیم و اگر روش و منش امامت را لمس نکرده بودیم از دشمنان شکست می‌خوردیم و نمی‌توانستیم از اسلام دفاع کنیم.

فرماندار لامرد با بیان اینکه این شهرستان از نظر صنعتی در حال پیشرفت است، ابراز داشت: در مسایل فرهنگی و پیشبرد اهداف فرهنگی نیز باید تلاش شود و برگزاری قوی چنین مراسمی، سند افتخار ماست که  باید این سرمایه بزرگ را حفظ کرد و در جای جای زندگی و اجتماع خود به کار بست.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول