اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

داوود فتحعلی‌بیگی:

تعزیه ایران در معرض خطر است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن تعزیه کشور با گلایه از اینکه امروزه کاستی‌هایی در تعزیه کشور وجود دارد، گفت: این امر تعزیه کشور را در معرض خطر قرار می‌دهد.

تعزیه ایران در معرض خطر است
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل داوود فتحعلی‌بیگی پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه نهمین سوگواره تعزیه مازندران در تکیه آملی با قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم اظهار داشت: تعزیه به برکت انقلاب اسلامی نصیب ملت ایران شده است.
وی با اعلام اینکه پس از انقلاب با خیالی آسوده و فراغ بال تعزیه اجرا می‌کنیم، افزود: هیچ سنگری محکم‌تر از عزای امام حسین(ع) برای مقابله با جنگ نرم نیست.
فتحعلی‌بیگی اظهار داشت: باید تعزیه‌خوانان با دارا بودن تجربه برای ارتقابخشی آن تلاش کنند.
وی با گلایه از اینکه امروزه کاستی‌هایی در تعزیه کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: این امر تعزیه کشور را در معرض خطر قرار می‌دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در سخنانی با اشاره به اینکه حضور جوانان در اینگونه مراسم‌ها نشان از عشق و ارادت آنها به خاندان عصمت و طهارت است، افزود: با حربه‌هایی که دشمنان با راه‌اندازی جنگ نرم، شبیخون فرهنگی به‌ راه انداختند هرگز نخواهند توانست این جوانان پرشور که سر تا پا دلشان به عشق امام حسین (ع) می‌تپد را گمراه کنند.
حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی با ابراز تاسف از نداشتن انجمنی برای گردهم آمدن تعزیه‌خوانان در استان مازندران افزود: بسیار متاسفم که پس از 33 سال از انقلاب تعزیه‌خوانان ما جایگاهی ندارند تا دور هم جمع شوند.
وی اظهار داشت: این گردهمایی‌ها موجب می‌شود تا مسائل و مشکلات بررسی و آسیب‌شناسی تعزیه را داشته باشند.
ابراهیمی تصریح کرد: باید قدر اینگونه مراسم‌ها را بدانیم و هر چه قدر بودجه در این امور هزینه کنیم ارزش دارد و نباید ارزش و اعتبار آن را از دست بدهیم.
نهمین سوگواری تعزیه مازندران به مدت هشت شب توسط 11 گروه از تعزیه‌خوانان شمال کشور در آمل برگزار شد.
انتهای پیام/‌ش20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول