اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ارشاد کرمان:

دفتر تعزیه هنرمندان کرمان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: دفتر تعزیه هنرمندان استان کرمان راه‌اندازی می‌شود.

دفتر تعزیه هنرمندان کرمان راه‌اندازی می‌شود
میثم ثمرخی روز گذشته در حاشیه مراسم چله عشق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: قبل از ماه محرم انجمن نمایش، کانون هنر، انجمن تجسمی و سینمایی جوان و ... درخواست تاسیس هیئت عزاداری هنرمندان استان کرمان را داشتند و به این نتیجه رسیدیم که این هیئت با محوریت خود هیئت هنرمندان تشکیل شود و با رویکرد اینکه خوراک فرهنگی دیگر هیئت‌ها را در آینده تامین کند.

وی افزود: با محوریت انجمن نمایش و تعزیه این هیئت تشکیل شده است و کارهای ثبت آن در حال انجام و در آینده نزدیک به صورت رسمی کار خود را شروع می‌کند.

 ثمرخی ابراز داشت: در حال حاضر هیئت امنای انجمن هیئت عزاداران را تشکیل دادیم که از هر انجمن یک نفر به عنوان نماینده آن در این هیئت امنا شرکت دارد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان با اشاره به اینکه بازتاب تشکیل این انجمن در دهه اول محرم بود، گفت: از پنجم تا دهم محرم بحث‌های تعزیه و نقد بر تعزیه و عزاداری را داشتیم و امروز هم به مناسبت اربعین اباعبدالله‌الحسین مراسم چله عشق در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد:‌ چله عشق تشکیل شده و فعالیت سالانه همه هنرمندانی که در عرصه  هنر مذهبی فعالیت می کنند، اثر خود را به نمایش گذاشته‌اند در این مجموعه عکس عاشورایی، نقاشی عاشورایی، نقاشی و حجم، شعرخوانی و عزاخوانی و غریب‌خوانی، نمایش فیلم‌های کوتاه عاشورایی و همچنین افتتاح دفتر تعزیه در استان کرمان را در دستور کار داریم.

ثمرخی افزود: در جلسه‌ای که با هیئت امنا هیئت عزاداری هنرمندان استان کرمان داشتیم، تصمیم بر این شد در روز نیمه شعبان مراسم به همین صورت برگزار شود و آثاری که تقدیم به آقا امام زمان (عج) می‌شود در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس در حاشیه این مراسم نمایشگاه عکس 9 نفر از عکاسان کرمان به عنوان عکس عاشوراییان برپا شد.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول