اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جم خبر داد

سومین سوگواره تعزیه بوشهر با رقابت 8 گروه تعزیه‌خوان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جم از برگزاری سومین سوگواره تعزیه بوشهر با رقابت 8 گروه تعزیه‌خوان خبر داد.

سومین سوگواره تعزیه بوشهر با رقابت 8 گروه تعزیه‌خوان
علی موذنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جم اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جم طی دو سال گذشته در راستای تکریم و تعظیم شعائر دینی و مذهبی اهتمام جدی داشته و شاهد مراسمات متنوعی به ویژه در پاسداشت قیام عاشورا و محرم بوده‌ایم.
وی افزود: تقویت گروه‌های هنری ـ‌ دینی و برگزاری مسابقات متنوع هنرهای نمایشی در حوزه‌های مختلف دینی از مهم‌ترین اقداماتی است که با حمایت این اداره تدارک دیده شده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جم از برگزاری سوگواره استانی تعزیه در شهرستان جم خبر داد و خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی قبلی در زمینه برگزاری سومین سوگواره تعزیه استانی به میزبانی شهرستان جم، 18 مجلس تعزیه‌خوانی به‌صورت CD و نسخ مکتوب به کمیته داوران ارسال شد که از این گروه‌ها، تعداد 8 تعزیه از شهرستان‌های مختلف استان انتخاب شده‌اند.
موذنی تصریح کرد: سومین سوگواره تعزیه از تاریخ 29 ماه جاری آغاز می‌شود و تا دوم بهمن ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: پس از اتمام اجرای تعزیه‌ها، مراسم اختتامیه و تقدیر از برترین‌های جشنواره طی آئینی در این شهرستان برگزار می‌شود.
این مسئول عنوان کرد: گروه‌های برجسته تعزیه‌خوانی شامل گروه‌های تعزیه اهرم، تعزیه برازجان، تعزیه برازجان زیارت، تعزیه برازجان خوش‌مکان، تعزیه بندر ریگ، تعزیه خارگ، تعزیه جم صیدی و تعزیه جم شاه‌نشین در این سوگواره حضور دارند.
موذنی گفت: مراسم سوگواره در محل تعزیه‌خوانی جام جم تدارک دیده شده و با توجه به پیش‌بینی‌هایی که انجام شده هر روز دو مجلس تعزیه‌خوانی اجرا می‌شود.
وی اذعان داشت: تمهیداتی برای برپایی این مراسم انجام شده که تسطیح مکان، پارکینگ، محصور کردن مکان به وسیله داربست فلزی و پیش‌بینی صندلی ویژه عزاداران امام حسین (ع) از جمله این تمهیدات است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جم اظهار داشت: عمده هزینه‌ها به عهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر است و هیئت‌های مذهبی، شورای شهر، شهرداری، شرکت خدمات غیر صنعتی، شرکت خدمات پازارگاد، نیروی انتظامی و انجمن نمایش شهرستان جم نیز در برپایی این سوگواره همکاری مطلوبی داشته‌اند.
انتهای پیام/ش30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول