اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی خبر داد

بهر‌برداری از 3 هتل در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: 3 هتل تا پایان امسال در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری می‌رسد.

بهر‌برداری از 3 هتل در آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، کاظم غنی‌زاده ظهر امروز در بازدید از روند احداث  هتل پنج ستاره امام رضا(ع) خوی اظهار داشت: شهرستان خوی دارای ظرفیت‌های گردشگری طبیعی و دینی و تاریخی متنوعی است که باید از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه صنعت گردشگری استفاده کرد و این امر بدون فراهم کردن زمینه‌ها و بسترهای لازم که ایجاد فضاهای گردشگری مناسب و مکان‌های اقامتی برای مسافران ممکن نمی‌شود.
وی افزود: در این راستا در آذربایجان غربی 27 هتل در حال ساخت است و این فضاهای اقامتی از نظر کیفیت و امکانات در درجه‌بندی یک تا پنج ستاره قرار دارند و از این تعداد، سه هتل تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و بقیه هتل‌ها نیز تا سه سال آینده تکمیل می‌شوند.
غنی‌زاده با اشاره به پیشرفت فیزیکی این هتل‌ها گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای اقامتی یاد شده 15 الی 90 درصد است و با احداث آنها 945 اتاق و 2 هزار تخت به امکانات اقامتی استان افزوده می‌شود.
این مسئول با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها تصریح کرد: بیش از 9 هزار و 300 میلیارد ریال برای احداث این هتل‌ها سرمایه‌گذاری شده است و با تکمیل آنها مجموع هتل‌های استان به بیش از 54 واحد افزایش می‌یابد.
رضا القاضی مدیر اجرایی پروژه ساخت هتل فیرورق خوی گفت: این هتل در 15 طبقه احداث می‌شود که مساحت آن بیش از 10 هزار متر مربع بوده و در زمان حاضر 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
این مسئول اضافه کرد: این هتل دارای نمای زیبایی است که مورد توجه مسافران داخلی و خارجی شهرستان خوی قرار می‌گیرد.
القاضی خاطرنشان کرد: عملیات احداث این پروژه عظیم به دلیل نبود بودجه کافی به مدت یک سال متوقف شد که باید مسئولان توجه کافی به این پروژه داشته باشند تا مشکل و موانع آن حل شده و به بهره‌برداری برسد.
شهرستان خوی دارای هفت منطقه گردشگری و  100اثر ثبت شده است که 26 مورد آن بنای تاریخی و74تپه تاریخی است.
استان آذربایجان غربی نیز با داشتن یک‌هزار و 500 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و دو اثر در فهرست آثار جهانی و داشتن طبیعت زیبا و دلنواز یکی از قطب‌های مهم گردشگری در کشور است.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول