اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر فنی استانداری سمنان:

اتمام هتل بسطام نیازمند 15 میلیارد ریال اعتبار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر فنی استانداری سمنان گفت: اتمام هتل بسطام و بهره‏برداری از این مجموعه، به 15 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

اتمام هتل بسطام نیازمند 15 میلیارد ریال اعتبار است
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، منصور صبیری صبح امروز در نشستی که با حضور مدیرعامل بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور، استاندار سمنان و جمعی از مسئولان این استان به منظور پیگیری و رفع مشکل هتل بسطام در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: کار ساخت هتل بسطام از سال 83 آغاز شده ‌و این هتل دارای 3 هزار و 800 متر‌مربع زمین وقفی است.
وی ادامه داد: همچنین یک هزار و 449 متر‌مربع زمین دیگر به این مجموعه اضافه شده که هنوز در تملک اوقاف نیست و مربوط به شهرداری بسطام بوده و به منظور فضاسازی در هتل بسطام اختصاص یافته است.
 
* هتلی با 5 هزار متر‌مربع مساحت
مدیرکل دفتر فنی استانداری سمنان مجموع مساحت هتل بسطام را 5 هزار متر‌مربع عنوان کرد و گفت: این هتل قرار است در هفت طبقه و با زیربنای 5 هزار و 376 متر‌مربع ساخته شود.
صبیری افزود: زیربنای هر طبقه از این هتل 768 متر‌مربع بوده و هتل بسطام هم‏اکنون بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی ادامه داد: هتل بسطام با کیفیت خوبی ساخته شده و حتی قسمتی از فعالیت‏های تاسیساتی آن نیز صورت گرفته است.
 
* بیش از 2 میلیارد تومان هزینه شده است
مدیرکل دفتر فنی استانداری سمنان با اشاره به هزینه ساخت این هتل گفت: برای ساخت هتل بسطام، 583 میلیون تومان از محل تسهیلات بانک تجارت و 400 میلیون تومان از محل تسهیلات بانک ملت به اضافه الحاقیات آن هزینه شده است.
صبیری افزود: در مجموع 800 میلیون تومان تسهیلات برای ساخت هتل بسطام دریافت شده و 800 میلیون تومان دیگر نیز سود تسهیلات دریافتی بوده و اگر 400 میلیون تومان هزینه امام‌زاده محمد بسطام را نیز محاسبه کنیم در مجموع بیش از 2 میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شده است.
وی عنوان کرد: برای اینکه هتل بسطام به بهره‏برداری برسد، براساس پیش‏بینی‏های صورت گرفته بیش از 15 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است اما اینکه گفته می‏شود احداث این هتل توجیه اقتصادی ندارد با توجه به شرایط منطقه و توریستی بودن بسطام به هیچ وجه قابل قبول نیست.
 
* بسطام؛ شهر نمونه گردشگری
به گزارش فارس؛ شهر بسطام در دور سفر نخست رئیس جمهور به استان سمنان به عنوان شهر نمونه گردشگری شناخته شده است اما هنوز زیرساخت‏های مناسب گردشگری در آن فراهم نیست.
شهر تاریخی بسطام با جمعیتی قابل توجه در فاصله شش کیلومتری شمال شاهرود واقع است.
مجموعه تاریخی بسطام که در مرکز این شهر واقع شده، مشتمل بر 17 ابنیه ارزشمند تاریخی بوده و قدیمی‏ترین اثر آن مسجد بایزید متعلق به قرون اول تا سوم هجری‌قمری است.
آرامگاه و صومعه شیخ‌العارفین بایزید بسطامی، گنبد غازان‏خان، ایوان الجایتو، مسجد و منار سلجوقی، مسجد جامع، برج کاشانه، آرامگاه غازان‏خان، مدرسه شاهرخیه و امام‌زاده محمد بن جعفرصادق (ع) از جمله آثار برجسته تاریخی بسطام است.
آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی در 12 کیلومتری بسطام و در نزدیکی جنگل زیبای ابر واقع است.
انتهای پیام/ج10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول