اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سمنان:

بخش خصوصی برای اجرای هتل بسطام رغبتی ندارد

خبرگزاری فارس: استاندار سمنان گفت: بخش خصوصی برای فعالیت در ادامه اجرای طرح هتل بسطام قدمی پیش نگذاشته است.

بخش خصوصی برای اجرای هتل بسطام رغبتی ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس رهی پیش از ظهر امروز در نشستی که با حضور مدیرعامل بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور و جمعی از مسئولان این استان به منظور پیگیری و رفع مشکل هتل بسطام در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد اظهار کرد: نشست امروز به منظور حل و فصل مشکلات موجود در هتل بسطام که متاسفانه در این سال‏ها راه پر پیچ و خمی را طی کرده، برگزار شده است.
وی افزود: زمین موجود برای اجرای این طرح در ابتدا وقفی نبوده است؛ اما خود اوقاف و فعالانی که قصد ساخت این هتل را داشته‏اند آن را وقف کرده‏اند، گرچه نیت دست‏اندرکاران این طرح خیر بوده است و خدا به انجام کارهای خیر کمک می‏کند.
استاندار سمنان اضافه کرد: برای اجرای طرح هتل بسطام تسهیلاتی از بانک‏های عامل دریافت شده‌ اما مجریان در ادامه کار دچار مشکل شده‏اند و این طرح راکد مانده است.
رهی اضافه کرد: امروز کسانی که در این زمینه تعهد دارند، در حقیقت مومنان و متدینانی هستند که هنگامی که آنها را می‏بینیم شرمنده می‏شویم؛ چرا که از ابتدا الزامی وجود نداشت که مردم بخواهند این طرح را اجرایی کنند و امروز نیز سزاوار نیست که انسانی که می‏خواهد کار خیر انجام دهد، مجازات شود.
وی ادامه داد: این نوع برخورد در دین اسلام، مرام نظام جمهوری اسلامی و همچنین دولت‌مردان مجموعه سازمان اوقاف و امور خیریه که عدالت در آنجا متبلور است، جایی ندارد.
استاندار سمنان با تاکید بر اینکه نباید کسی که کار خیر انجام داده است مواخذه شود افزود: باید با انعطاف بیشتری بحث را پیگیری کنیم چرا که اگر این نشست نتیجه‏بخش نباشد برگزاری جلسه دیگر بسیار سخت خواهد بود و به همین خاطر باید راهکارهای مورد نظر در همین نشست ارایه شود.
رهی با بیان اینکه بخش خصوصی برای فعالیت در ادامه اجرای طرح هتل بسطام قدمی پیش نگذاشته است تاکید کرد: امروز باید بر روی چیزی که در اختیار ما قرار دارد متمرکز شویم و راهکارهای قابل اجرا ارائه دهیم.
وی از مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خواست تا زمین هتل بسطام را از وقف خارج کنند تا سرمایه‏گذاران برای حضور در اجرای طرح رغبت پیدا کنند.
استاندار سمنان افزود: امروز اینکه اوقاف دیگر نمی‏پذیرد در این طرح ساخت و سازی انجام دهد از عدالت خارج است و ادبیات خوبی نیست که بگوییم اوقاف مسئولیتی ندارد.
رهی ادامه داد: هیچ کس برای دریافت این هتل حتی با ارایه پیش شرط نیز مراجعه نکرده است و تنها جایی که می‏تواند کار را پیش ببرد بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور است.
انتهای پیام/ج20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول