اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته هوای پاک

شبکه آنلاین پایش زیست محیطی در قزوین افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین از افتتاح شبکه ملی آنلاین پایش زیست محیطی در قزوین همزمان با هفته هوای پاک خبر داد.

شبکه آنلاین پایش زیست محیطی در قزوین افتتاح می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین علی آقافرهادی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت این برنامه را یکی از برنامه‌های این اداره کل حفاظت محیط زیست در هفته هوای پاک ذکر کرد و به تشریح سایر برنامه‌های حوزه مدیریتی خود در این هفته پرداخت.
وی ضمن دعوت از همه شهروندان برای شرکت در راهپیمایی عمومی در مسیر بوستان باراجین در روز جمعه گفت: معاینه فنی خودروها در روز شنبه، اندازه‌گیری نقص خودروها و رفع این نقایص به صورت نمادین، هماهنگی برای گشت سیار نیروهای اداری راهنمایی و رانندگی و ممانعت از تردد خودروهای فاقد برچسب معاینه فنی، برگزاری همایش با حضور نمایندگان H.F.E (بهداشت، محیط زیست و ایمنی) در شهر صنعتی البرز، برگزاری همایش عوامل ایجاد آلایندگی هوا و تأثیر آن بر سلامتی انسان، سخنرانی مدیرکل حفاظت محیط زیست در نماز جمعه شهرستان‌ها از جمله این برنامه‌ها است.
فرهادی در ادامه از نصب ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در استان یاد کرد و گفت: هم‌اکنون یکی از این ایستگاه‌ها با اعتبار 120 میلیون تومان نصب شده و دو ایستگاه دیگر تا تیر ماه سال آینده خریداری خواهد شد.
وی در ادامه تعداد واحدهای آلاینده را در استان در سال 87 حدود 53 مورد ذکر کرد و افزود: این تعداد در حال حاضر به 11 مورد رسیده است.
فرهادی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده از سوی این اداره در سال جاری، بیان کرد: در 10 ماه ‌سال جاری یک هزار و 17 واحد صنعتی، 173 واحد خدماتی و 8 واحد معدنی پایش شدند که تعداد آنها در مجموع یک هزار و 198 واحد شده است.
وی تأکید کرد: قزوین جزو نخستین استان‌هایی است که تمام بیمارستان‌های آن مجهز به سیستم اتوکلاو (زباله سوز) است و از بین واحدهای درمانگاهی، رادیولوژی و آزمایشگاهی نیز تاکنون 125 واحد برای بررسی میزان آلایندگی محیط مورد بازدید قرار گرفته‌اند که آمار به دست آمده به منظور مدیریت بهتر به کارگروه پسماند دانشگاه علوم پزشکی قزوین ارائه شده است.
وی یادآور کرد: آن دسته از زباله‌های بیمارستانی، واحدهای صنعتی و سایر واحدهایی که تولیدکننده پسماندهای ویژه هستند نیز به طور کامل پایش شده و زمین مورد نظر برای دفن آنها در جنوب شهر صنعتی خرمدشت برای تملک مورد بررسی قرار گرفته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در ارتباط با ساماندهی این پسماندهای ویژه تأکید کرد: پس از مکاتبه و تشکیل جلسه با 14 شرکت مرتبط در این زمینه شرکت‌های برتر انتخاب شده‌اند و با همکاری آنها ساماندهی پسماندهای ویژه در آینده‌ای نزدیک به وقوع می‌پیوندد.
فرهادی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌های این اداره‌کل در سال آینده اشاره و بیان کرد: ساماندهی پسماندهای استان که در طرح جامع مدیریت پسماند کشور در حوزه پسماندهای بیمارستانی، صنعتی، ویژه و سایر موارد در قالب 11 دستورالعمل به تمام استان‌ها ابلاغ شده است از اولویت‌های اداره حفاظت محیط زیست استان برای سال آینده است چراکه طبق برنامه باید تمام استان‌ها به گونه‌ای فعالیت کنند که در پایان سال 95 تشکیل پسماند در کشور به صفر برسد؛ تجهیز صنایع 10 استان و کنترل وضعیت آزبست از دیگر مواردیست که به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست در سال آینده برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ش20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول