اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی:

سینما مدرسه دوم دانش آموزان باشد

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: سینما به‌عنوان هنری بسیط و گسترده که اغلب هنرها را در خود گردآورده است؛ باید وسیله‌ای کمک آموزشی و به عنوان مدرسه دوم دانش‌آموزان تلقی شود.

سینما مدرسه دوم دانش آموزان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، شهرام خدایی در نشست مقدماتی افتتاح طرح «سینما ـ مدرسه» در آذربایجان شرقی اظهار کرد: سینما ابزاری سمعی و بصری است و نباید از جایگاه رفیع آن در متدهای آموزشی نوین جهانی غافل شد.

وی ادامه داد: سالانه چندین فیلم سینمایی در ژانر کودک و نوجوان تولید می‌شود و طرح «سینما ـ مدرسه» می‌تواند مخاطب هدف این تولیدات را به سالن‌های سینما رهنمون کند.

خدایی خاطرنشان کرد: نسل میانسال امروز خاطرات فراموش نشدنی از تماشای دسته جمعی فیلم در دوران دانش آموزی دارند و نباید نسل نوپا و آینده‌ساز از چنین تجربه‌ای بی‌نصیب بماند.

وی گفت: تماشای فیلم به صورت عمومی می‌تواند در کنار مسائل آموزشی و محتوایی فیلم، روحیه اجتماعی و همگرایی را در کودکان و نوجوانان ایجاد و تقویت کند.

سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی از آمادگی حوزه هنری برای مشارکت گسترده در طرح «سینما ـ مدرسه» خبر داد و گفت: برای مقابله با مسمومیت ناشی از تأثیرات فیلم‌ها و انیمیشن‌های خارجی نیاز به جراحی فوری وجود دارد و با مسکن و آرام بخش کاری از پیش نمی‌رود.

خدایی اعلام کرد: نخستین همایش در جهت معرفی طرح «سینما ـ مدرسه» و مشاوره تخصصی با حضور  صاحبان فکر و هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون رأس ساعت 16 روز سه شنبه 27 دی‌ماه در محل تالار اندیشه تبریز برگزار می‌شود و این طرح بلافاصله با اکران یک فیلم در ژانر کودک آغاز به کار خواهد کرد.

اضافه می‌شود، طرح سینما ـ مدرسه با نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان در 45 سینمای تهران و شهرستان‌های منتخب به اجرا در می‌آید و همچنین به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر از اول بهمن‌ماه در سینماهای حوزه هنری در تبریز آغاز به کار خواهد کرد.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول