اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه آمیخته بودن دفاع مقدس و عاشورای حسینی

فیلم سینمایی "عصر روز دهم" در تبریز نقد و بررسی می‌شود

خبرگزاری فارس: سومین ویژه برنامه سینمایی سازمان فرهنگی هنری تبریز با اکران فیلم سینمایی "عصر روز دهم" با حضور مجتبی راعی کارگردان فیلم برگزار می‌شود.

فیلم سینمایی "عصر روز دهم" در تبریز نقد و بررسی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، این ویژه‌برنامه در قالب سلسله برنامه‌های نمای نزدیک در آستانه اربعین حسینی در محل سینما ناجی تبریز برگزار می‌شود.
فیلم سینمایی عصر روز دهم روایت زندگی یک خانواده جنگ زده است که در آغاز جنگ و در شهر خرمشهر از همدیگر جدا می‌شوند و سال‌ها بعد یعنی پس از سقوط حکومت صدام در عراق و جنگ آمریکا و عراق همدیگر را پیدا می‌کنند.
این فیلم درون‌مایه‌ای آمیخته به دفاع مقدس و عاشورای حسینی دارد و کارگردان توانسته با تلفیقی از این دو مفهوم، اثری بدیع خلق کند.
پیش از این دو فیلم سینمایی با عناوین "سیزده 59" به کارگردانی سامان سالور و "یه حبه قند" به کارگردانی رضا میرکریمی برای مخاطبان به نمایش درآمد که هرکدام با استقبال گسترده از سوی مخاطبان علاقه‌مند روبهرو بوده است.
فیلم سینمایی عصر روز دهم از جمله آثار مجتبی راعی است که آثار متعددی از وی تولید و عرضه شده‌اند.
مجتبی راعی فعالیت سینمایی خود را با فیلم انسان و اسلحه در سال 1367 آغاز کرد و کوشید در مسیر فیلمسازی خود به تصویری انسانی از روابط اجتماعی و مشکلات روزمره برسد.
تابستان 58، تولد یک پروانه، غزال و ... از این جمله‌ ساخته‌های وی هستند، وی همچنین فیلم سینمایی صنوبر که داستان زندگی و تولد حضرت امام خمینی (ه) است را در سال 1380 تولید کرده است.
سومین ویژه‌برنامه نمای نزدیک روز 22 دی راس ساعت 16 در محل سینما ناجی تبریز برگزار شده و برخی ابعاد این فیلم سینمایی که در سال 1387 تولید شده است به بحث گذاشته می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول