اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌بیانیه تشکل‌های دانشجویی بوئین‌زهرا‌‌

بدا به حال سینمایی که به دست مشتی هنرمند بی‌بند و بار افتاده است

خبرگزاری فارس: تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های بوئین‌زهرا با انتشار بیانیه‌ای، حمایت خود را از انحلال خانه سینما اعلام کردند.

بدا به حال سینمایی که به دست مشتی هنرمند بی‌بند و بار افتاده است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان بوئین‌زهرا در بیانیه‌ای حمایت خود را از این اقدام اعلام کردند.
در این بیانیه آمده است: خانه سینما طبق قوانین مصوب تشکلی است که در آن می‌بایست جمعی از طلایه‌داران و رزمندگان عرصه انسان‌ساز و متعالی هنر و سینماگری با نیروی معنوی و پاک خود به عزت افزون‌تر و اقتدار فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که از به ثمر نشستن خون هزاران هزار شهید و پاسدار والامقام حاصل شده و مستحکم گردیده است کمک نماید اما آنچه طی ماه‌ها و خصوصا این روزها از بازتاب گسترده رسانه‌ها به نقل از متولیان بر می‌آید و شاهد آن هستیم دقیقا خلاف و در تقابل آشکار با همه آرمان‌ها و ارزش‌های مهم و ناب است که خانه سینما و ماهیتش را که دایه پاسداری از میراث گرانقدر هنر ایرانی اسلامی دارد را زیر سوال برده است.
این بیانیه با استناد به دلایل و شواهد مستند جامع و محکمی که اخیرا برای همه در خصوص عملکرد خانه سینما که اکنون دیگر باید آن را با توجه به مقاصد و جبهه‌گیری‌های غیر‌مکتبی و انقلابی خود لانه سینما نه خانه سینما خطاب و عنوان کرد محرز گردیده است اعلام می‌دارد آقایانی که امروز در داخل خانه سینما خواسته یا نا‌خواسته، از روی غرض و یا انحرافات عمیق فکری و عقیدتی خاص دست به برخی گرایشات سیاسی و گاها ضد امنیتی می‌زنند باید بدانند که با اینگونه اقدامات تنها و تنها وجاهت قانونی و اجتماعی خود را زیر سوال برده و نزد افکار جامعه مخدوش می‌شوند.
در ادامه این بیانیه آمده است: در حقیقت باید گفت که از همان ابتدای تاسیس و شکل‌گیری خانه سینما این تشکل روال قانونی خود را طی نکرد و در طول این دوران هم تخلفات عدیده‌ای همچون تغییر بدون مجوز اساسنامه‌ای را داشت در حالی که این کار باید با تصویب شورای فرهنگ عمومی باشد.
این بیانیه تصریح می‌کند: خانه سینما با اینگونه اقدامات مرموزانه و عملا سیاسی خود نشان داد که در تمکین به قانون و قانون‌محوری تنها و تنها شعاری عمل می‌کند و نه عملی.
این بیانیه خاطرنشان می‌کند: بدا به حال سینمای کشور در حال حاضر و دوره کنونی که به دست مشتی مبتذل‌ساز و کارگردانان و هنرمندان بی‌بند و بار افتاده که هنر عزیز و گسترده ایرانی را هر سو و جهتی که می‌خواهند هدایت و منافع و علایق شخصی و گاها ضد انقلابی خود را بر آن تحمیل می‌کنند.
این بیانیه می‌افزاید: خانه سینما چندی پیش با تقدیر برجسته از عوامل و مجریان نزدیک به جریان فتنه نشان داد که به همسویی با فتنه و آشوب‌طلبان و در کل جبهه دشمن و غرب امیدوارتر از ملت شریف و قهرمان ایران اسلامی و حماسه سازان میراث عظیم 9 دی که در تارخ به ثبت رسید است.
در ادامه این بیانیه آمده است: خانه سینما بر اساس مستندات در ماه‌های فتنه 88 با زبان هنر و استفاده از بیت‌المال محفلی گرم و کانونی گسترده برای معاندان و مخالفان نظام مقدس و پر صلابت جمهوری اسلامی‌ فراهم نمود و از آنان حمایت کرد.
این بیانیه تصریح می‌کند: با این همه دلایل و مستندات محکم، مسئولان و متولیان این خانه با گستاخی و جسارتی تمام سرسختانه مدعی قانون‌گرایی و عمل به قوانین نظام هستند و ادعا دارند فعالیت‌ها و برنامه‌هایشان نه تنها بر خلاف دستورات و قوانین مصوب نبوده بلکه صرفا در جشن‌های مربوط به خود خانه سینما نیز تنها از هنرمندان و کارگردانان محبوب و ملی تجلیل شده است.
این بیانیه ‌می‌افزاید: مدیران این خانه بعضا با ارائه اساسنامه و مجوز ثبتی خود به رسانه‌ها و برخی خبرگزاری‌ها قصد دارند که اقدامات اخیر و جنجالی خود را در اذهان و افکار عمومی از بین برده و نشان دهند که هیچ تخلفی تا به حال در خانه سینما صورت نگرفته و روال قانونی در این خانه ادامه دارد.
در ادامه این بیانیه آمده است: در تازه‌ترین سناریو و برنامه سیاسی مرموزانه، مسئولان خانه سینما قصد دارند که با رایزنی و لابی‌های پنهان و فشره  خود به صورت گسترده، کارگردانان و تهیه‌کنندگان متعهد کشور را از حضور و شرکت در جشنواره بین‌المللی و فراگیر فیلم فجر مایوس، منصرف و متقاعد نمایند جشنواره پیش‌رو را که نمادی از هنر کشور و نوعی دستاورد هنری و سینمایی‌ محسوب می‌شود را با عدم شرکت تحریم نمایند.
این بیانیه تصریح می‌کند: در پایان این بیانیه با تاکید مجدد بر انحلال و فروپاشی هرچه سریع‌تر و فوری این کانون توطئه علیه هنرمندان و هنروران متعهد و پاک کشور و محفل عناصر خود فروخته و ضدانقلاب اعلام می‌دارد که مسئولان و متولیان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خصوصا جناب آقای دکتر سیدمحمد حسینی وزیر محترم، دلسوز و پرتلاش ارشاد اسلامی و آقایان شمقدری و سجادپور، مسئولان سینمایی کشور با دعوت، بهره‌گیری و جذب عناصر و نیروهای معتقد، ولایی و مردم‌مدار در حوزه هنری و سینمایی عرصه و زمینه را برای فعالیت و حضور قشری سالم فراهم کنند تا مانند اتفاقات اخیر مشی هنری و سینمایی کشور با ورود افراد خود فروخته و معاند در جایگاه هنر کشور، حریم شکسته و فروخورده نشود.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول