اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران خبر داد

جذب 46 درصدی اعتبارات تملک دارایی در گچساران

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران گفت: 46 درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در سال 90 از سوی ادارات و دستگاه‌های این شهرستان جذب شده است.

جذب 46 درصدی اعتبارات تملک دارایی در گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران سید اکبر علیزاده ظهر امروز در جلسه هماهنگی طرح‌های عمرانی گچساران اظهار کرد: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای اختصاص یافته به گچساران در سال 90 نسبت به سال 89 با افزایش 30 درصدی رو به رو بوده است.

فرماندار گچساران ابراز داشت: از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کهگیلویه و بویراحمد، 268 میلیارد و 250 میلیون ریال به گچساران اختصاص یافت.

علیزاده افزود: 150 میلیارد ریال از این مبلغ از محل اعتبارات دو درصد نفت و 118 میلیارد و 158 میلیون ریال آن از محل اعتبارات استانی تأمین شده است.

وی تصریح کرد: توزیع اعتبارات در سال‌های گذشته پس از بررسی نیاز دستگاه‌های اجرایی در کمیته‌ برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد در مرکز استان توزیع می‌شد.

علیزاده با بیان اینکه این اعتبارات در قالب فصل‌های مختلف بین ادارات و سازمان‌های گچساران توزیع شد، اولویت توزیع و اختصاص اعتبار در گچساران را اتمام طرح‌های نیمه‌تمام دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد.

وی کل اعتبار اختصاص‌ یافته به گچساران را 268 میلیارد و 250 میلیون ریال عنوان کرد و از توزیع اعتبارات در 17 فصل میان دستگاه‌های این شهرستان خبر داد و این میزان اعتبار را 19.6 درصد کل بودجه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد. 

عالی‌ترین مقام اجرایی گچساران بیان داشت: این میزان اعتبار با توجه به ضرورت‌ها و نیازهای دستگاه‌های اجرایی اولویت‌بندی و اختصاص یافت.

علیزاده عنوان داشت: اداره راه با 18.67 درصد، نوسازی مدارس 11.24 درصد و کشاورزی با 10.71 درصد سهم‌بری، بیشترین اعتبار را به خود اختصاص دادند.

وی گفت: در گچساران افزون بر 300 پروژه در بخش‌های مختلف در دست اقدام بوده و روند اجرایی آن‌ها مطلوب است.

علیزاده بیان داشت: جهاد کشاورزی با دارا بودن 54 پروژه، نوسازی مدارس با 34 پروژه، راه و ترابری 32 پروژه و بنیاد مسکن گچساران با 23 پروژه از جمله دستگاه‌هایی هستند که بیشترین پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی را در دست اقدام دارند.

فرماندار گچساران ابراز داشت: در 9 ماهه نخست سال جاری 60 درصد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به گچساران اختصاص یافته است.

علیزاده افزود: درصد جذب پروژه‌ها به طور متوسط نزدیک به 46 درصد بوده که نسبت به سال گذشته درصد جذب اعتبارات در گچساران افزایش داشته است.

وی میزان اعتبار جذب شده از سوی ادارات و دستگاه‌های اجرایی گچساران را 123 میلیون و 500 هزار ریال عنوان کرد و از مدیران خواست تا برای جذب به موقع اعتبارات تلاش بیشتری داشته باشند.

علیزاده یادآور شد: مدیران دستگاه‌ها گزارش دقیق میزان پیشرفت فیزیکی و دلایل عدم پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌های خود را به صورت مکتوب و مستند به فرمانداری ارسال کنند.

فرماندار گچساران تأکید کرد: مدیران باید با تلاش و جدیت بیشتر، با کیفیت مطلوب و رعایت استانداردهای لازم اعتبارات عمرانی سال 90 را با برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی برای پروژه‌ها با درصد پیشرفت فیزیکی بالا هزینه کنند.

علیزاده گفت: با توجه به این‌که پایان سال مالی 90، تا 31 تیرماه جاری می‌باشد، مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به جذب اعتبارات باقی‌مانده تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های عمرانی گچساران در زمینه‌های کشاورزی، خدماتی، بهداشتی، ورزشی و دیگر بخش‌ها دارای پیشرفت مطلوبی بوده و بخش عمده‌ای از آنها رو به اتمام است.

علیزاده با تأکید بر ضرورت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام گچساران گفت: اتمام این پروژه‌ها علاوه بر رفع نیازها و جبران کمبودها در نقاط مختلف گچساران، از هدر رفت سرمایه نیز جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول