اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل:

45 درصد اعتبارات عمرانی شهرداری‌ها را دولت تعیین می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل گفت: در حال حاضر 45 درصد اعتبارات عمرانی اغلب شهرداری‌های استان اردبیل از محل اعتبارات دولتی تامین می‌شود.

45 درصد اعتبارات عمرانی شهرداری‌ها را دولت تعیین می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشنگ عباس‌قلی‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی امور شوراها و شهرداری‌ها در اردبیل اظهار داشت: این تزریق اعتبار بیش از حد مجاز است به گونه‌ای که باید حداکثر کمک‌های دولتی به شهرداری‌ها 20 درصد باشد و مابقی را شهرداری‌ها از طریق جلب مشارکت‌ها و دریافت عوارض و همچنین برقراری درآمد پایدار برای شهرداری تامین کند.
وی وظیفه اصلی این مجموعه را رسیدگی به وضعیت شهرداری‌ها و شوراهای شهری استان اعلام کرد و افزود: اعمال قوانین، نظارت بر بودجه نویسی،‌ رسیدگی به وضعیت پرسنلی و استخدامی شهرداری‌ها، ‌نظارت بر ‌حسن اجرای مصوبات مصوب شوراها، نظارت بر امور جاری شهرداری‌ها،‌ تفریغ بودجه و مهم‌تر از همه راه‌اندازی کمیته انطباق از جمله وظایف محوله به مدیریت امور شهری و شوراهای استانداری است.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل در ادامه سخنان خود گفت: با شکل‌گیری این کمیته توسط کارشناسان مجرب مصوبات شورای شهر مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر موارد تذکری و ایراد و اشکالی باشد برای رفع آن به شورا ارجاع داده شده و موارد اختلاف بین شورا و فرمانداری‌ها نیز به شورای حل اختلاف ارجاع داده می‌شود.
عباس‌قلی‌زاده ضرورت بازنگری در طرح‌های جامع شهری را خاطرنشان کرد و بیان داشت: بزرگترین ضعف و اشکال این طرح‌ها بی‌‌توجهی به مکانیزم نظارت مردمی بوده است که با تاکید استاندار  اردبیل در حال بازنگری در این طرح‌های جامع و به روز رسانی آنها هستیم.
وی از تشکیل دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری در شهرداری‌ها خبر داد و یادآور شد؛ در کنار این امر شاهد برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی برای اعضای کمیسیون‌های مختلف به ویژه 177 بودیم تا تخلفات عمده ساختمانی به حداقل برسد.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل در ادامه سخنان خود به قدیمی بودن قانون شهرداری‌ها اشاره و خاطرنشان کرد:‌ شهرداری‌ها خدمات خود را در حوزه عمرانی، ‌خدماتی، نظارتی، رفاهی و مدیریت منابع عوارض فعالیت می‌کنند که با نظارت‌های انجام شده در تمامی این حوزه‌ها فعالیت‌های رو به جلو را شاهد هستیم.
 
بدهی ادارات به شهرداری‌ها مربوط به گذشته بوده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس‌قلی‌زاده در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تعدادی از ادارات دولتی از گذشته بر اساس ساخت و سازهای انجام شده به شهرداری بدهکار هستند تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده بخشی از این مطالبات وصول شده و بخشی نیز از طرق مختلف در حال پیگیری برای وصول است.
وی با اعلام اینکه مکاتبات عدیده‌ای را با دستگاه‌های بدهکار شهرداری داشته‌ایم افزود: با توجه به اینکه شهرداری‌ها باید در دخل و خرج خود خودکفا باشند ما از ادارات و دستگاه‌های اجرایی خواسته‌ایم به سرعت مطالبات باقیمانده خود را پرداخت کرده و تسویه حساب کنند.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل تشکیل نشدن جلسات هیئت حل اختلاف را در استان یک نقص و ضعف اعلام کرد و گفت: ما این جلسات را با تاکید استاندار اردبیل و معاونت عمرانی احیا کردیم تا بتوانیم طبق ضوابط از رفتارهای سلیقه‌ای و برخی مصوبات ناقض حقوق مردم جلوگیری کنیم.
عباس‌قلیزاده اظهار داشت: با فعال شدن کمیته انطباق تمام مصوبات شورا با موارد و موازین قانونی انطباق داده می‌شود و هر گونه موارد غیر قانونی مشاهده شود به عوامل شورا و شهرداری انعکاس داده می‌شود.
 
از طریق کمیسیون ماده 77 به وصول مطالبات اقدام کردیم
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل  نیز در این جلسه در سخنانی اظهار داشت: ما بخشی از بدهی‌های ادارات و دستگاه‌های اجرایی به شهرداری‌ها را از طریق کمیسیون ماده 77 پیگیری کردیم و انتظار داریم به سرعت این بدهی‌ها پرداخت و تسویه شود.
صدیف بدری افزود: بخش عمده‌ای از مطالبات شهرداری مربوط به اشخاص و ادارات حقوقی است که با به روز رسانی کردن آنها با همراهی خوب استاندار و معاون عمرانی سعی داریم طلب خود را به سرعت از این دستگاه‌ها دریافت کنیم.
وی با یادآوری اینکه راه‌اندازی منطقه 4 شهرداری از سال 88 مطرح بوده است گفت:‌ در 20 سال گذشته هیچ ارتقای منطقه را در شهرداری شاهد نبودیم به طوری که در دو سه سال اخیر شهرداری مناطق سه و چهار راه‌اندازی شده و آماده ارائه خدمات به مردم است.
وی اضافه کرد: با حمایت شورا و مسئولان استان شهرداری منطقه چهار که تلفیقی از سه منطقه دیگر است راه‌اندازی شده و چند هفته‌ای است فعالیت خود را در ساختمان سابق منطقه سه انجام می‌دهد.
شهردار اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: با احداث ساختمان مجزا برای منطقه 4 شهرداری اردبیل بسیاری از مشکلات و معضلات شهری به ویژه حضور شهروندان در شهرداری برطرف شده و یک روند سهولتی را در امر انجام خدمات شاهد خواهیم بود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول