اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خدابنده خبر داد:

رشد 650 درصدی اعتبارات عمرانی خدابنده

خبرگزاری فارس: فرماندار خدابنده گفت: رشد 650 درصدی اعتبارات عمرانی طی شش سال فعالیت دولت عدالت محور در این شهرستان خبر داد.

رشد 650 درصدی اعتبارات عمرانی خدابنده
نورالدین رفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: شهرستان خدابنده به دلیل واقع شدن در همسایگی چهار استان مهم کشور‌، از نظر استراتژیکی موقعیت بسیار ممتازی را در استان زنجان دارد.
وی با بیان اینکه فاصله این شهرستان از مرکز استان 85 کیلومتراست، افزود: این فاصله با مرکز کشور به کمتر از 300 کیلومتر می‌رسد.
فرماندار شهرستان خدابنده ادامه داد: این شهرستان پنج شهر بزرگ و چهار بخش را در خود جای داده و دارای استعدادهای مطلوبی در زمینه‌های گردشگری‌، آثار تاریخی‌، صنایع دستی و کشاورزی است.
وی یادآور شد: وجود بقعه حضرت قیدار نبی (ع) سی‌امین جد رسول گرامی اسلام‌، غار کتله‌خور به عنوان بزرگترین و زیباترین غار خشکی جهان‌، وجود دو شهر تاریخی و دیدنی سجاس و سهرورد‌، هر ساله هزاران گردشگر و زائر را جذب شهرستان می‌کند‌.
رفیعی تصریح کرد: این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در منطقه کوهستانی‌، زمستانی سرد و برفی داشته و تابستان‌هایی سر سبز و دیدنی و تفریحی را رقم می‌زند.
وی خاطرنشان کرد: این شهرستان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل ظلم اربابان و بی‌توجهی آنها در بن‌بست قرار گرفته بود و محرومیت در روستاها و شهرها به وضوح مشاهده می‌شد.
فرماندار شهرستان خدابنده بیان کرد: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خدمات زیر بنایی زیادی در شهرستان در راستای توسعه آن صورت گرفته است.
وی افزود: در دولت نهم و استمرار آن دهم نیز به دلیل توجه دولت به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته‌، با تلاش و همت مسؤلان عالی استان گام‌های بلندی در راستای توسعه شهرستان برداشته شده و پروژه‌ها و طرح‌های مهمی در حال اجراست که در صورت اتمام این پروژه‌ها آینده درخشانی در انتظار بزرگترین شهرستان استان زنجان است.
رفیعی ادامه داد: بدون شک توسعه شهرستان در برنامه‌ها و فصول مختلف مرهون همدلی و تلاش‌های شبانه‌روزی مسئولان است.
وی از رشد 650 درصدی اعتبارات عمرانی طی شش سال فعالیت دولت عدالت محور در شهرستان خدابنده خبر داد و افزود: اقدامات انجام شده دولت دهم در سال‌های 88، 89و 90 در بخش عمرانی و توسعه زیر ساخت‌ها جهش قابل ملاحظه‌ای را نشان داده و روند صعودی شاخص‌ها ناشی از ثمر نشستن برنامه و اهداف دولت عدالت محور نهم و دهم است.
 فرماندار شهرستان خدابنده  یادآور شد: در طی سه سال 88، 89 و 90، مبلغ بیش از ‌801 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه‌، عمران و آبادانی شهرستان توزیع شده است‌.
وی تصریح کرد: تخصیص اعتبارات همراه با برنامه‌ریزی مدون و اصولی منجر به توسعه سازندگی و رشد کمی و کیفی برنامه‌ها و ارتقای شاخص‌های فرهنگی‌، اقتصادی و اجتماعی در شهرستان خدابنده شده است.
رفیعی خاطرنشان کرد: طی دولت نهم و در ادامه آن دهم، عمده جهت‌گیری دولت در راستای توسعه اقتصادی، اجتماعی‌، کاهش محرومیت‌ها و بسط عدالت اجتماعی است به طوری که در طی سه سال گذشته‌، 608 پروژه از محل اعتبارات تملک سرمایه‌ای ودارایی‌، اعتبارات ملی‌، احیای بافت‌های فرسوده‌، ردیف ماده 11‌، خشکسالی و تجمیع عوارض به شهرستان اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه در سال 89‌، 4357.4 میلیارد ریال، در سال 88 مبلغ 280 میلیارد ریال و در سال 90 تا کنون 164 میلیارد ریال توزیع شده است. 
فرماندار شهرستان خدابنده اظهار داشت: از مجموع سه دور سفر هیئت دولت به استان زنجان‌، 148 مصوبه برای توسعه و آبادانی شهرستان تصویب شده است که به ترتیب سفر نخست 24‌، سفر دوم 33 و سفر سوم 91 مصوبه سهم شهرستان خدابنده است.
 وی از تحقق 96 درصد مصوبات سفر نخست هیئت دولت خبر داد و گفت: 67 درصد مصوبات سفر دور دوم و 24 درصد مصوبات سفر دور سوم تاکنون اجرائی شده است‌.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول