اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی بجنورد:

نوسازی در بافت فرسوده بجنورد شتاب می‌گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی بجنورد با اشاره به مصوبه اخیر این شورا گفت: با صدور پروانه رایگان برای ساخت و ساز واحدهای مسکونی از سوی شهرداری، نوسازی در بافت فرسوده این شهر شتاب می‌گیرد.

نوسازی در بافت فرسوده بجنورد شتاب می‌گیرد
سید محمد لنگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به وجود 154 هکتار بافت فرسوده در این شهر اظهار داشت: ساکنان واقع در بافت فرسوده از 16 بهمن امسال تا پایان مرداد سال آینده از تخفیف صد درصدی عوارض و پروانه برای ساخت و ساز بهره‌مند می‌شوند.
سخنگوی شورای اسلامی بجنورد با اشاره به مفاد مصوبه شورای اسلامی بجنورد تصریح کرد: بر همین اساس محدوده پیشنهادی برای صدور پروانه رایگان بافت فرسوده این شهر به استثنای طرح ارمغان است.
لنگری اظهار داشت: برای تمام پلاک‌های مسکونی تراکم پایه براساس مساحت پلاک قبل از عقب نشینی محاسبه می‌شود.
وی اضافه کرد: به تمام پلاک‌های مسکونی تا سقف تراکم پایه قبل از عقب‌نشینی تخفیف صد درصدی در عوارض ساختمانی مسکونی اعطا می‌شود.
 رئیس شورای اسلامی بجنورد اظهار داشت: براساس ضوابط بافت فرسوده، سقف تراکم پایه برای پلاک‌های با مساحت کمتر از 200 متر مربع، 120 درصد و بیشتر از 200 متر مربع 180 درصد است.
به گفته وی، به پلاک‌هایی که کمتر از 20 درصد آن در مسیر عقب نشینی قرار داشته باشد، صرفا تسهیلات موضوع بندهای دو و سه اعطا می‌شود.
لنگری با بیان اینکه برای پلاک‌هایی که 20 تا 40 درصد مساحت آن در مسیر عقب نشینی قرار داشته تراکم پایه به میزان 30 درصد بیشتر از تراکم پایه مصوبه بافت فرسوده محاسبه می‌شود، اظهار داشت: البته عوارض این موضوع طبق بند سه محاسبه می‌شود.
وی تصریح کرد: پلاک‌هایی که بیشتر از 40 درصد مساحت آن در مسیر عقب نشینی قرار داشته و همچنین پلاک‌های واقع در کوچه برق، سعدی و سلطانی به صورت موردی با انجام کارشناسی در کمیسیون توافقات مطرح و تصمیم گیری می‌شود.
رئیس شورای اسلامی بجنورد اظهار داشت: سقف تراکم پایه عوارض ساختمان مسکونی رایگان بوده و در صورت طلبکاری خسارت وارده به املاک در قالب تسهیلات و یا به صورت ملک معوض اعطا می‌شود.
شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی با دارا بودن دو منطقه شهری و همچنین شهرداری مهر، 200 هزار نفر جمعیت دارد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول