اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 9 ماهه امسال در اهواز صورت گرفت

معرفی 509 واحد مسکونی بافت فرسوده برای دریافت تسهیلات

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اهواز از معرفی 509 واحد مسکونی واقع در بافت‌های فرسوده به بانک خبر داد.

معرفی 509 واحد مسکونی بافت فرسوده برای دریافت تسهیلات
عبدالحمید حق‌بین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز گفت: از ابتدای سال تا کنون 509 واحد مسکونی واقع در بافت های فرسوده اهواز به بانک‌ها معرفی شده‌اند.
وی افزود: در مرحله نخست تسهیلات بانکی برای نوسازی و بهسازی 300 واحد مسکونی فرسوده به اهواز اختصاص یافت و پس از جذب تمام سهمیه در مرحله دوم سهمیه جدیدی نیز به بافت‌های فرسوده این شهر تعلق گرفت.
به گفته وی، 450 سهمیه تسهیلات بافت فرسوده برای بانک سپه و 300 واحد نیز برای بانک ملی پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه بیشتر این سهمیه‌ها به مناطق یک و 7 اهواز که بیشترین محدوده بافت فرسوده را دارند اختصاص یافته افزود: برای صدور مجوز ساخت مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است. تخفیف 50 تا 70 درصد در صدور پروانه ساخت، اختصاص 20 میلیون تومان تسهیلات کم بهره، و اعطای 8 میلیون تومان وام ودیعه در صورت تجمیع واحدهای ریزدانه برای هر واحد برای تشویق مردم به نوسازی بافت‌های فرسوده اعمال می‌شود.
حق بین در ادامه احیا و بهسازی بافت‌های فرسوده را از موضوعات مهم ملی و جهانی دانست و افزود: بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری شامل بافت‌های روبنایی، زیربنایی، مستحدثات، خیابان‌ها و دسترسی‌هایی هستند که فرسودگی و نفوذناپذیری از ویژگی‌های آنهاست.
این مقام مسئول در مورد ضرورت نوسازی بافت‌های فرسوده توضیح داد: در صورتی که این بافت‌ها احیا نشود بحران ایجاد می‌کند و تخریب آنها مشکلات زیاد اجتماعی در پی دارد که بر همین اساس برای سازمان مدیریت بحران نیز تکالیفی برای جلوگیری از خسارت در این بخش تعیین شده است.
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اهواز با بیان اینکه شهرداری به تنهایی توانایی نوسازی بافت‌های فرسوده را ندارد، اعتبار موردنیاز برای بهسازی بافت‌های فرسوده اهواز را 14 هزار و 170 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با بودجه کنونی شهرداری، برای نوسازی این بافت‌ها در اهواز حدود 50 سال زمان نیاز است؛ به همین دلیل برای احیای بافت‌های فرسوده مشارکت ساکنان و سرمایه‌گذاران ضروری است.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول