اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار جویبار:

شناسایی 200 هکتار بافت فرسوده در جویبار

خبرگزاری فارس: شهردار جویبار گفت: 200 هکتار از بافت فرسوده جویبار در طرح نوسازی و بهسازی قرار دارد.

شناسایی 200 هکتار بافت فرسوده در جویبار

رضا گنجی جویباری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان جویبار بیان داشت: بافت فرسوده از پدیده‌های عمده ناپایدار شهری در کشورهای در حال توسعه است که علاوه بر جلوه‌های محرومیت و فقر بازتاب کاستی‌ها و نارسایی‌های خدمات شهری مشاهده می‌شود.

شهردار جویبار در ادامه با بیان اینکه اجرای طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده بر مبنای اندیشه توسعه پایدار و مشارکت عمومی از جمله راهکار در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: در طرح جامع شهری مکان و حوزه‌های بافت فرسوده در این شهر مشخص است.

گنجی تشریح کرد: 727 هکتار مساحت شهر جویبار است که 200 هکتار را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد و برای حمایت شهروندانی که قصد احداث بنای جدید و نوسازی را در این مکان دارند از عوارض 50 درصدی ساختمانی و با معرفی به شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری استان از تسهیلات 20 میلیونی برخوردار می‌شوند.

شهردار جویبار ابراز داشت: در مدت هشت ماهه نخست سال جاری 59 پروانه ساختمانی در شهر جویبار صادر شده که از تعداد 26 پروانه در بخش بافت فرسوده بوده بیش از 40 درصد پروانه‌های صادره شده را شامل می‌شود که پروانه ساخت 64 واحد ساختمانی است.

وی یادآور شد: تاکنون 28 نفر از افرادی که در بافت فرسوده شهر جویبار اقدام به نوسازی کردند از تسهیلات 20 میلیون تومانی برخوردار شدند.

شهردار جویبار مهم‌ترین دلایل مشکلات مردم در استقبال از این طرح را سنددار نبودن بیشتر ملک در شهر جویبار عنوان کرد و گفت: با تسریح این طرح می‌توان در این بخش در اهداف طرح‌های بافت فرسوده گام‌های اساسی برداشت.

این مسئول ادامه داد: شهرداری جویبار برای افرادی که در بافت فرسوده فاقد سند ملکی هستند با راهکار قانونی پروانه ساختمانی صادر می‌کند، ولی عمده مشکلات مردم در بحث ضمانت بانکی برای دریافت تسهیلات است که برای یک واحد مسکونی با راهکار قانونی تسهیلات تعلق می‌گیرد و بقیه واحدها در طبقات نیاز به سند ملکی همان زمین است.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول