اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک مشهد:

اشتباهات کوچک زمینه‌ساز ترافیک‌های سنگین است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از ایجاد ترافیک‌های سنگین، پس از انجام اشتباهات کوچک برخی رانندگان خبر داد.

اشتباهات کوچک زمینه‌ساز ترافیک‌های سنگین است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان حمل و ترافیک شهرداری مشهد، سیدمهدی امامی‌میبدی اظهار داشت: گاهی اوقات، برخی موارد بی‌اهمیت از نظر بعضی از رانندگان می‌تواند در بروز بسیاری از ناهنجاری‌های ترافیکی، نقش بسزایی داشته باشد که می‌توان به پارک خودرو در حریم دوربرگردان‌ها، توقف در محل‌های ایستادن ممنوع، تغییر مسیر ناگهانی، پارک مورب و یا حتی پارک دوبله خودروها و زدن جفت راهنما برای انجام کارهای شخصی و ... اشاره کرد.
وی گفت: در بیشتر معابر شاهد نصب انواع تجهیزات ترافیکی هستیم ولی نادیده گرفتن قوانین و هم‌چنین بی‌توجهی به این هشدارها و علائم سبب ایجاد گره‌هایی در تردد خودروها و در ادامه آن به وجود آمدن ترافیک سنگین و از همه مهم‌تر ایجاد تنش روحی برای دیگر رانندگان می‌شود.
امامی ادامه داد: به عنوان مثال در یکی از خیابان‌های شهر، پارک خودرویی در حریم دوربرگردان (بریدگی) سبب شد، خودرویی که قصد دور زدن داشت با سه فرمان دور بزند که پس از فرمان دوم و در پی تداخلی که با خودروهای دیگر اتفاق افتاد شاهد تصادف جزئی و ایجاد ترافیکی 30 دقیقه‌ای بودیم.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: علاوه بر اشتباهات برخی رانندگان، نمی‌توان از تخلفات جزئی و نادیده گرفتن قوانین توسط برخی از عابران در معابر اصلی شهر نیز گذر کرد و می‌توان به حوادث ناگواری که در چند روز گذشته در پی بی‌توجهی عابری به چراغ فرماندهی و یا جوانی که به جای عبور از پل هوایی قصد عبور از عرض بزرگراه را کرده بود، اشاره داشت. 
امامی با بیان این جمله که بزرگ‌ترین تخلف نادیده گرفتن تخلفات کوچک در ترافیک است، خاطرنشان کرد: کارشناسان این سازمان تلاش خود را برای آسودگی و رفاه حال همشهریان عزیز با تمام توان انجام می‌دهند، ولی این مهم بدون همکاری همه جانبه مردم محقق نمی‌شود.
انتهای پیام/م30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول