اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار پایتخت طبیعت ایران تاکید کرد

معضل ترافیک یاسوج با دستورات کاغذی برطرف نمی‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار یاسوج گفت: راه‌ حل برطرف شدن ترافیک شهر یاسوج با برنامه‌ریزی درازمدت برطرف می‌شود و این معضل با دستورات کاغذی ره به جایی نمی‌برد.

معضل ترافیک یاسوج با دستورات کاغذی برطرف نمی‌شود
قباد نگین‌تاجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به وجود ترافیک خودرو و انسان در سطح معابر و پیاده‌روهای شهر یاسوج اظهار داشت: در سال‌های اخیر رشد مهاجرت به این شهر بسیار زیاد بوده که برخی ظرفیت‌های شهری جوابگوی این مهاجرت نیست.
شهردار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای برطرف شدن ریشه‌ای ترافیک در یاسوج، طرح جامع ترافیک آماده شده که نقشه اجرای آن در میدان هفت تیر و تقاطع چمران آماده شده است.
وی بیان کرد: در صورت تصویب این طرح در شورای ترافیک، برای تامین اعتبار آن اقدام خواهد شد.
نگین‌تاجی با بیان اینکه برای تهیه این طرح ساعت‌ها کار کارشناسی صورت گرفته، بیان داشت: زیرگذر، روگذر، جابه‌‌جایی میدان، حذف فلکه و ... از جمله عملیاتی است که در این طرح در نظر گرفته شده است.
شهردار پایتخت طبیعت ایران ادامه داد: باید این موضوع در شهر جا بیفتد که شهر یاسوج تنها میدان هفت تیر تا شهدای نیروی انتظامی نیست که البته این مهم نیازمند انجام یک سری اقدامات است.
وی تمرکززدایی و پراکنده کردن صنوف تجاری و مراکز خرید از این دو نقطه مرکزی به سایر نقاط شهر یاسوج را از جمله اقدامات لازم برای متعادل کردن تردد خودرو و انسان در هفت تیر و میدان شهدا دانست.

* ترمینال 13 آبان یاسوج به مرکز بزرگ تجاری تبدیل می‌شود
نگین‌تاجی عنوان کرد: در این راستا ترمینال 13 آبان شهر یاسوج را به یک مرکز بزرگ خرید مردم تبدیل خواهیم کرد که مردم با مراجعه به آن بخش اعظمی از نیازهای خود را در یک مرکز معتبر  شناسنامه‌دار تامین کنند و نیازی به مراجعه به مرکز شهر نداشته باشند.
وی تصریح کرد: عملیات اجرایی این مرکز در هفت طبقه بعد از توافقات نهایی شروع خواهد شد و ترمینال مسافربری به جنب فرودگاه یاسوج منتقل خواهد شد.
شهردار یاسوج مشکلات فرهنگی در موضوع رانندگی و ترافیک را از دیگر عوامل تشدید کننده ترافیک در این شهر خواند و خاطرنشان کرد: شهر ما در حال تبدیل شدن به کلانشهر است و شهروندان باید متناسب با این تغییرات آستانه تحمل خود را در نحوه رانندگی و رعایت قوانین بالا ببرند. 
انتهای پیام/آ20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول