اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس هنری کانون پرورش فکری استان بوشهر:

فعالیت‌های کانون پرورش فکری یک واسطه تربیتی است

خبرگزاری فارس: کارشناس هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: فعالیت‌های کانون پرورش فکری یک واسطه تربیتی است و نقشی اساسی در پرورش فکر و خلاقیت کودکان و نوجوانان دارد.

فعالیت‌های کانون پرورش فکری یک واسطه تربیتی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدعلی یزدانشناس پیش از ظهر امروز در نخستین گردهمایی مربیان هنری مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر اظهار داشت: در کانون بیش از ۴۰ فعالیت هنری، فرهنگی و ادبی برگزار می‌شود که ضمن توجه به بار تربیتی تمام این فعالیت‌ها به نزدیک شدن کودک با پروردگار خود تاکید می‌شود.
وی افزود: توجه به شخصیت کودک در کار هنری و دقت در انتخاب مواد و ابزار مناسب در آفرینش یک نقش هنری امری لازم و ضروری است.
کار‌شناس هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر با اشاره به برگزاری این گردهمایی یادآور شد: کانون با برگزاری منظم چنین نشست‌هایی مربیان خود را با جایگاه مهم مربی و رسالت آن در کانون و جامعه آشنا می‌کند.
یزدانشناس ادامه داد: مربیان هنری کانون ‌باید در خلق یک اثر هنری، مواد و ابزار مناسب را در اختیار اعضا قرار دهند که این کار خود به نوعی احترام به شخصیت کودک است.
وی تاکید کرد: در کنار این مسئله از ایده‌های تکراری نظیر برپایی ایستگاه نقاشی و ... پرهیز کنند و به دنبال ارائه راهکارهای جدید و خلاق باشند.
یزدانشناس بیان کرد: اجرای برنامه‌های جدید و خلاقانه علاوه بر ایجاد جذابیت در کودکان و نوجوانان زمینه پرورش ذهن آنان را نیز فراهم می‌کند.
کارشناس هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: همچنین برای نزدیک کردن بچه‌ها به موضوع نقاشی و غیره و فهم بهتر آن، برنامه‌هایی خارج از کتابخانه تدارک ببینند و آنها را از نزدیک با موضوعات آشنا کنند.
یزدان‌شناس با تاکید بر اهمیت نگاه هنرمندانه به محیط بیان کرد: ضمن دقت در انتخاب عناوین فعالیت‌ها در فضا‌سازی مناسبت‌های خاص نیز از به‌ کار بردن طرح‌ها و المان‌های سطحی بپرهیزند و نگاه ارزشمندانه‌ای به مناسبت‌ها داشته باشند.
در ادامه این نشست مربیان هنری کانون به تبادل نظر و دیدگاه‌های خود پرداختند.
در این نشست یک‌روزه، مربیان هنری کانون پیش‌بینی برنامه‌های هنری مراکز در نیمه دوم سال ۹۰ و شش ماه نخست سال ۹۱ را ارائه کردند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول