اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

12 درصد کودکان کشور عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به عضویت سالانه حدود 10 تا 12 درصد کودکان و نوجوانان در کانون گفت: با توجه به برنامه‌های مختلف کانون، بیش از 50 درصد کودکان و نوجوانان در کشور از برنامه‌های ما استفاده می‌کنند.

12 درصد کودکان کشور عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید صادق رضایی پیش از ظهر امروز در حاشیه سفر به قزوین در نشست خبری بیان کرد: با توجه به جذابیت برنامه‌هایی مانند انیمیشن و فیلم‌سازی برای اعضای کانون، از سال‌های سال است که در این زمینه فعالیت‌هایی داریم.
وی ادامه داد: البته برگزاری جشنواره نماد و سمبل فعالیت‌هایی است که در 800 مرکز فرهنگی و هنری سراسر کشور ما انجام می‌شود و با توجه به اینکه مخاطب برنامه‌های کانون پرورشی، کودکان و نوجوانان هستند از این‌رو کانون در جریان مخاطب‌شناسی و هدف‌گذاری و محتوای انتخابی به غیر از کودکان و نوجوانان نمی‌تواند به چیز دیگری فکر کند.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه کرد: فعالیت فیلم‌سازی و انیمیشن برای کودکان و نوجوانان بسیار جذاب است بنابراین از مدیران در سراسر کشور انتظار داریم که در مراکز فرهنگی و هنری، انیمیشن و فیلم‌سازی کودک را راه‌اندازی کنند.
 
* شرکت 26 کشور خارجی در جشنواره بین‌المللی کودکان برای کودکان
وی با اشاره به جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان برای کودکان توضیح داد: در نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان برای کودکان که در قزوین در حال برگزاری است، 680 فیلم برای این جشنواره آمده است که از این تعداد 460 اثر از کشور ایران و 220 اثر از کشورهای خارجی است.
رضایی عنوان کرد: تعداد آثار ارسالی از کشورهای خارجی از 26 کشور است و 42 سانس نمایشی در این جشنواره داشتیم که در سه سالن سینما کانون، سینما بهمن و سینما ارشاد این برنامه برگزار شد و در کنار نمایش آثار کارگاه‌های آموزشی فیلم‌سازی آسان، تصویربرداری دیجیتال، ایده تا فیلم‌نامه و متحرک‌سازی دایر است.
وی اعلام کرد: با توجه به اینکه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محور فعالیت‌های ما کتاب است، بنابراین در مراسم پایانی جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان برای کودکان رونمایی کتاب «فیلم سازی آسان» را داریم و درصدد هستیم که در جشنواره‌های مختلفی که برگزار می‌شود رونمایی کتاب قابل ترجمه در عرصه بین‌الملل را با موضوع جشنواره داشته باشیم.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ نشریه در جشنواره بین‌المللی کودکان برای کودکان با مطالب عالمانه را از اقدامات مثبت صورت گرفته در این جشنواره عنوان کرد.
 
* راه‌اندازی 150 کتابخانه سیار روستایی تا پایان سال 94
وی در خصوص تعداد مراکز فرهنگی و هنری کانون اظهار کرد: تعداد مراکز فرهنگی و هنری ما در کشور 820 مرکز است و فعالیت‌های ما در حوزه فرهنگی، هنری، ادبی، معارف اسلامی، علوم و جمعی است که هر یک از این فعالیت‌ها شامل زیرمجموعه‌های مختلف است.
رضایی اعلام کر: متوسط اعضای ثابت در سراسر کشور در هر مرکز کانون 500 نفر است و سال گذشته 12 میلیون کودک و نوجوان از برنامه‌های کانون استفاده کردند، ما اگر بتوانیم کاری کنیم اعضای ما متوسط بیش از پنج سال پیش ما باشند این بزرگترین دارایی ماست و از این‌رو به دنبال پایداری اعضا هستیم.
وی گفت: بر اساس برنامه پنجم، به مدیران اعلام کردیم، هر جا شهرستان داریم در مرکز شهرستان اگر کانون پرورش فکری وجود ندارد، اقدام کرده و در این راستا مجوز داده‌ایم و باید این مراکز فرهنگی و هنری را تأسیس کنند.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: هر استان باید یک کتابخانه پستی داشته باشد که پنج استان ندارند در این خصوص دستور داده شده که دایر کنند و در سال 89 ما 55 کتابخانه سیار روستایی داشتیم در حالی که بیش از 45 درصد جمعیت کشور ما در روستاها زندگی می‌کنند.
وی خاطر نشان کرد: ما این اجازه را به مدیران داده‌ایم تا پایان برنامه پنجم یعنی سال 1394، به طور متوسط در هر استان پنج کتابخانه سیار اضافه شود که 150 کتابخانه سیار روستایی اضافه می‌شود و ان‌شاالله روزی جشن 205 کتابخانه سیار روستایی را در سراسر کشور برگزار کنیم.
 
* در تعداد مراکز کانون 50 درصد از شاخص عقب هستیم
رضایی اضافه کرد: بر اساس شاخصی که ما داریم برای پنج تا هشت هزار کودک و نوجوانان باید یک مرکز فرهنگی و هنری داشته باشیم در حال حاضر 50 درصد این امر محقق شده است یعنی باید حدود 1600 کانون در کشور داشته باشیم که 820 مرکز داریم و در واقع 50 درصد از شاخص عقب هستیم ولی در مرحله خوبی قرار داریم.
وی عنوان کرد: حدود 10 تا 12 درصد کودکان و نوجوانان عضو سالانه کانون هستند ولی با توجه به برنامه‌های مختلف کانون، بیش از 50 درصد کودکان و نوجوانان در کشور از برنامه‌های ما  در کانون پرورش فکری و کانون زبان استفاده می‌کنند.
 
* قزوین قابلیت برگزاری سوگواره عاشورایی به صورت بین‌المللی را دارد
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خصوص برگزاری سوگواره عاشورایی در قزوین به صورت بین‌المللی تصریح کرد: اصل برنامه‌های محرم به صورت مردمی است و شاید به تعداد مراکز فرهنگی و هنری هیئت‌های عزاداری داشته باشیم و ما نیز در کانون با توجه به مناسبت‌های مختلف از جمله ماه محرم برنامه‌هایی را برای کودکان و نوجوانان داریم که معرفی کتاب، معرفی سرزمین و معرفی شخصیت از جمله این برنامه‌ها است.
وی تأکید کرد: سوگواره عاشورایی که در قزوین برگزار می‌شود به صورت ملی است و این قابلیت را دارد به صورت بین‌المللی برگزار شود و با توجه به نوع ارتباطات در سیستم‌های بین‌المللی، این کار هزینه‌ای ندارد و این نیاز به اراده استان دارد.
رضایی یادآور شد: کشورهای مختلف افغانستان، پاکستان، بحرین، عراق و لبنان در مباحث عاشورا حرف برای گفتن دارند و اگر دبیرخانه به این نتیجه برسد که سوگواره عاشورایی در قزوین به صورت بین‌المللی برگزار شود ما استقبال کرده و واحد بین‌الملل را فعال می‌کنیم و استان قزوین نیز این قابلیت را دارد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول