اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی:

85 درصد مراجعات به پزشکی قانونی معاینات سرپایی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: 85 درصد مراجعات به پزشکی قانونی استان معاینات سرپایی است.

85 درصد مراجعات به پزشکی قانونی معاینات سرپایی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا نورس ظهر امروز در در کارگاه اخلاق حرفه‌ای و مامایی در استان اظهار داشت: پزشکی قانونی در راستای پیشگیری از قصور پزشکی و کاهش شکایات از کادر درمان و مامایی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.
وی افزود: به طور کلی پزشکی قانونی از دو واژه پزشکی و قانونی بر حسب ضرورتی که در جامعه احساس می‌شود تشکیل شده که با استفاده از تمامی ظرفیت‌های پزشکی و قانونی در راستای کمک به مجریان قانون در برقراری بهتر عدالت فعالیت می‌کند.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی ادامه داد: 85 درصد از مراجعات به پزشکی قانونی معاینات سرپایی، 12 درصد نمونه آزمایشگاهی در بحث تعیین علت فوت و مسمومیت‌ها و 3 تا 5 درصد مربوط به مرگ‌ها و تعیین علت فوت است.
نورس تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف پزشکی قانونی که آن را از سایر دستگاه‌ها متمایز می‌کند پاسخگویی به استعلامات مراجع قضایی، انتظامی و بعضی از ادارات به عنوان کارشناس در تعیین آسیب ها و صدمات وارده به بدن از دیدگاه پزشکی و قانونی در حوزه معاینات بالینی، اجساد و موارد آزمایشگاهی است.
وی گفت: بحث پیشگیری از وقوع جرم و قصور پزشکی یکی دیگر از مهم‌ترین وظایف پزشکی قانونی است که بیشتر از همه ارتباط پزشکی قانونی را با جامعه پزشکی مشخص می‌کند و یا سبب شده که پزشکان و کادر درمانی با پزشکی قانونی در ارتباط باشند.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی بیان داشت: طی چند سال اخیر در استان خراسان جنوبی تلاش شده در زمینه اطلاع‌رسانی و آموزش بیشتر با هدف پیشگیری از خطاها و قصور اقدام به برگزاری کارگاه‌های متعدد برای پزشکان، پرستاران و سایر گروه‌های درمانی با مباحث اخلاق پزشکی، اخلاق حرفه‌ای، اصول مستند سازی اسناد و مدارک پزشکی و سایر موارد شود.
نورس همچنین در مورد ارتباط پزشکی قانونی با حوزه زنان گفت: از مهم‌ترین موارد مرتبط یا این حوزه می‌توان در زمینه‌های سقط جنین، نزاع، همسر آزاری، بررسی بارداری و مسائل فرزند خواندگی، درخواست حضانت و سرپرستی، معاینات اختصاصی و بررسی ابوت و تشخیص هویت (DNA) نام برد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول