اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر

بافق شهر پایلوت امر به معروف کشور شد

خبرگزاری فارس: در راستای احیای سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر، این طرح در پنج شهرستان کشور اجرا و بافق شهر پایلوت امر به معروف کشور شد.

بافق شهر پایلوت امر به معروف کشور شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور صبح امروز در حاشیه نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بافق اظهار داشت: در راستای احیای سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر سال گذشته این طرح در پنج شهرستان کشور اجرا شد و امسال نیز این طرح به 40 شهرستان در کشور افزایش یافته و شهرستان بافق در استان یزد نیز یکی از این مناطق است.

مصطفی متولیان با اشاره به اینکه شهرهای مختلف فعالیت‌های چشمگیری در احیای امر به معروف و نهی از منکر داشتند، افزود: امیدواریم این طرح و تذکر لسانی از شهرستان‌ها به شهرهای بزرگ و تهران گسترش پیدا کند.

وی عنوان کرد: برخلاف برنامه‌ها و طرح‌های اجرایی دیگر در صددیم این برنامه را تا سال آینده در 110 شهر اجرایی کنیم.

متولیان اضافه کرد: این طرح در طول سال با هدف پررنگ‌تر شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر اجرا می‌شود که موجب افزایش سطح سلامت اخلاقی و رفتاری مردم خواهد شد.

معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور بیان کرد: با اجرای این طرح می‌توان نظارت همگانی را محقق کرد زیرا تنها زمان خواب و جنون عمل به امر به معروف و نهی از منکر از انسان سلب می‌شود.

متولیان تصریح کرد: طرح تذکر لسانی در حوزه‌های خانواده، مدرسه، مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها، ادارات و نهادهای مختلف، اصناف و اماکن عمومی اجرا می‌شود.

امام جمعه بافق نیز در این نشست با اشاره به پیشینه تاریخی و مذهبی شهرستان بافق اظهار داشت: همه بزرگان دین به این نکته تاکید دارند که اگر در جامعه‌ای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به درستی انجام شود، تمام مسائل دیگر به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

سلیمانی با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه  گفت: با عنایت به رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم احیای امر به معروف و نهی از منکر، رویکرد تذکر لسانی و استفاده و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانایی‌های تخصصی نهادها، سازمان‌ها، صاحب‌نظران و اقشار مختلف مردم  ضروری است.

وی با تجلیل از شخصیت آیت‌الله بافقی به عنوان چهره پیشتاز در زمینه امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: وجود چنین افرادی در بافق بیانگر توجه ویژه مردم به دین و پایبندی آنان به اعتقادات اسلامی است.

سلیمانی حمایت از پژوهش‌های مراکز آموزش عالی شهرستان بافق با موضوع امر به معروف و نهی از منکر را نیز مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به صورت لسانی ‌در جامعه خاطرنشان کرد: اصلاح زبان و شیوه گفتمان در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بسیار موثر است.

سلیمانی با اشاره به برگزاری مناسبت‌ها در شهرستان بافق یادآور شد: برگزاری مناسبت‌های مذهبی در شهرستان بافق با برنامه‌ریزی خاصی انجام می‌شود و حضور باشکوه مردم در این مناسبت‌ها تاثیر بسزایی در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در بافق داشته است.

بررسی راهکارهای شناخت فرهنگ حجاب و عفاف در دانشگاه‌های شهرستان بافق، برنامه‌ریزی برای ارتباط با دفاتر فرهنگ دانشگاه‌ها، فرهنگ سازی در فضای سایبری، آسیب‌شناسی مسائل مربوط به امر به معروف و نهی از منکر، مانورهای تذکر لسانی و ... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول