اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دهه فجر

11 واحد شهرک‌های صنعتی گیلان افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان از افتتاح 11 واحد صنعتی شهرک‌های صنعتی این استان در دهه فجر خبر داد.

11 واحد شهرک‌های صنعتی گیلان افتتاح می‌شود
مجید عباسیان امین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فعالیت واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان، اظهار داشت: در گیلان یک‌هزار و 409 قرارداد برای احداث واحدهای صنعتی داریم که تاکنون 612 واحد به بهره‌برداری رسیده و بقیه نیز در مراحل ساخت و نصب ماشین‌آلات هستند.
وی، با بیان اینکه تعدادی از واحدهای صنعتی شهرک‌ها راکد هستند، افزود: در مجموع واحدهای باقی مانده، تعداد 312 واحد در مرحله زمین هستند.
به گفته این مسئول، 105 واحد نیز در مرحله عملیات اولیه، 256 واحد در مرحله نصب سوله و 124 واحد نیز در مرحله نصب ماشین‌آلات هستند.
وی، زمان افتتاح یک واحد صنعتی را دو تا سه سال عنوان کرد و ابراز داشت: در 9 ماهه نخست امسال 23 واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به بهره‌برداری رسیده و 11 واحد دیگر در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود و بقیه نیز سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.
عباسیان‌امین، با اشاره به برخورداری واحدهای صنعتی در دست احداث از امکانات، تصریح کرد: در حال حاضر 28 واحد دارای تامین آب صنعتی، 28 واحد تامین برق، 20 واحد دارای گاز، 24 واحد دارای تلفن و هفت واحد نیز در حال بهره‌برداری تصفیه‌خانه هستند.
وی، با بیان اینکه در حال حاضر پنج شهرک صنعتی استان دارای تصفیه‌خانه فاضلاب هستند، تصریح کرد: تصفیه خانه شهرک صنعتی تالش نیز امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
این مسئول، شهرک‌های صنعتی لاهیجان و ماسال را دارای راه ورودی مستقل دانست و اذعان داشت: طبق بخشنامه هیئت وزیران تامین امکانات و دسترسی تا ورودی شهرک‌ها به عهده خود شهرک‌‌هاست.
وی، 28 واحد صنعتی شهرک‌های صنعتی استان را آماده واگذاری خواند و درباره وضعیت جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی بیان داشت: از تعداد واحدهای به بهره‌برداری رسیده، 5 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در واحدها، شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان صورت گرفته است.
عباسیان‌امین، افزود: با بهره‌برداری واحدهای مذکور میزان سرمایه‌گذاری به نرم واقعی خود می‌رسد.
انتهای پیام/خ۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول