اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت امنای شهر صنعتی شماره یک ساری عنوان کرد

نیاز 2 میلیارد تومانی برای حل مشکل شهرک صنعتی ساری

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت امنای شهر صنعتی شماره یک ساری گفت: اعتبار دو میلیارد تومانی، مشکل شهرک صنعتی شماره یک ساری را حل می‌کند.

نیاز 2 میلیارد تومانی برای حل مشکل شهرک صنعتی ساری
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، علیرضا فرجی بعدازظهر امروز در بازدید فرماندار، بخشدار مرکزی  و رئیس راه و ترابری ساری از شهرک صنعتی شماره یک مرکز مازندران با بیان اینکه حدود 40 درصد کارخانه‌های شهرک صنعتی شماره یک ساری فعال و بقیه به علت مشکلات عدیده نیمه فعال هستند، اظهار داشت: شهرک صنعتی شماره یک ساری در سال 71 نخستین شهرک محسوب شده و بزرگ‌ترین مجتمع صنعتی در شهرستان تلقی می‌شود.

وی تصریح کرد: بزرگ‌ترین مجتمع صنعتی در شهرستان ساری، مورد بی‌مهری برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت.

فرجی با اشاره به اینکه انتقاد شدید کشاورزان به شهرک صنعتی مرکز مازندران موجب شد تا استفاده از فرصت‌ها به چالش تبدیل شود، تصریح کرد: مشکلات شهرک صنعتی شماره یک ساری موجب اعتراض کشاورزان را فراهم کرده است.

این مسئول ادامه داد: تصفیه آب و فعالیت کارخانه پودر ماهی به مشکلات شهرک صنعتی ساری اضافه کرده و تمام فضولات آن، کشت کشاورزان را با مشکل مواجه کرده است.

فرجی با بیان اینکه منطقه‌ای که در آن شهرک صنعتی شماره یک فعالیت می‌کند دارای 3 هزار هکتار شالیزار و 10‌هزار هکتار آب‌بندان است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرک صنعتی شماره یک ساری به صورت شبانه‌روزی 700 متر مکعب خروجی آب دارد با هزینه ۲ میلیارد تومانی می‌تواند آب را تصفیه و برای استفاده کشاورزان کاربردی باشد.

وی ادامه داد: 385 کارخانه شهرستان ساری در شهرک صنعتی شماره یک فعالیت می‌کنند. همچنین مجموع 700 کارخانه در این شهرک وجود دارد 40 درصد از این تعداد فعال است.

رئیس هیئت امنای شهرک صنعتی شماره یک ساری با بیان اینکه سرمایه بسیار چشمگیری در این مجتمع اقتصادی خوابیده است، متذکر شد: سرمایه‌ای معادل 500 میلیارد تومان در شهرک صنعتی خوابیده است که اعتبار ۲ میلیارد تومانی می‌تواند مشکلات این شهرک را حل کند.

وی راز ماندگاری و پویایی شهرک‌های صنعتی را در فرهنگ‌سازی و استفاده از محصولات بومی دانست و ابراز داشت: مدیران استانی ما تفکر صنعتی ندارند.

فرجی اذعان داشت: تاکنون جلسات زیادی برای حل مشکل کارخانه‌های غیرفعال شهرک صنعتی شماره یک ساری برگزار ولی بی‌نتیجه مانده و امیدواریم با رویکرد فرماندار جدید شهرستان ساری، مشکلات این واحد صنعتی حل شود.

به گزارش فارس، ایجاد تابلو در ورودی شهرک، نصب علائم هشداردهنده راهنمایی و رانندگی در محور شهرک و تعریض جاده‌های مسیر این مجتمع اقتصادی و صنعتی در مرکز مازندران از درخواست‌های هیئت امنای شهرک صنعتی شماره یک شهرستان ساری به رئیس اداره راه و ترابری مرکز استان مازندران بود.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول