اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شعبه 101 دادگاه عمومی جزایی شیراز تاکید کرد

تشدید مجازات سارقان و سابقه‌داران در شیراز

خبرگزاری فارس: رئیس شعبه 101 دادگاه عمومی جزایی شیراز گفت: در مورد سرقت و افراد سابقه‌دار، مجازات و قرار تأمین شدیدتری انجام می‌گیرد.

تشدید مجازات سارقان و سابقه‌داران در شیراز
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان فارس، ارسلان اشرافی در حاشیه بررسی پرونده‌های قضایی مددجویان بازداشتگاه مرکزی شیراز اظهار داشت: تعدادی از مددجویان که بیش از شش ماه در بازداشتگاه نگهداری می‌شوند پرونده آنها در نوبت رسیدگی از دادسرا به دادگاه بوده و تعدادی از پرونده‌ها نیز به دادگاه تجدید نظر و اجرای احکام کیفری ارسال و روند اجرا ابلاغ شده و در حال اجراست.
وی افزود: پرونده تمام مددجویان به صورت چهره به چهره بررسی شد و با ذکر کلاسه پرونده آنها تصمیم نهایی اتخاذ می‌شود.
رئیس شعبه 101 دادگاه عمومی جزایی شیراز در مورد نوع جرایم ارتکابی مددجویان در بازداشتگاه اظهار داشت: اغلب افرادی که در این مرکز نگهداری می‌شوند متهم به سرقت بوده و اکثر این افراد نیز دارای سابقه محکومیت کیفری هستند.
اشرافی اضافه کرد: نص صریح قانون در مورد سرقت و افراد سابقه‌دار، با مجازات و قرار تأمین شدیدتر انجام می‌گیرد و پس از صدور حکم و مراحل تجدیدنظرخواهی و اجرای احکام، تعدادی از مددجویان می‌توانند با وثیقه و کفیل آزاد شوند در غیر اینصورت راهکار قانونی وجود ندارد.
رئیس شعبه 101 دادگاه عمومی جزایی شیراز تصریح کرد: قرار محکومیت بسیاری از مددجویان صادر شده اما به علت نداشتن وثیقه و کفیل در زندان به سر می‌برند و باید به گونه‌ای خانواده‌های آنها اطلاع یابند و آنها را با قرار وثیقه و کفیل آزاد کنند.
این مقام قضایی خطاب به قضات گفت: تأکید ما بر این است که همکاران ما در مجموعه قضایی این استان در زمان سریع‌تری رسیدگی به پرونده‌ها را صورت دهند تا صدور حکم انجام گیرد.
اشرافی ادامه داد: طرح کاهش جمعیت کیفری زندان در دستور کار مسئولان قضایی این استان قرار دارد و اقدامی که برای این منظور در معاونت پیشگیری دادگستری استان فارس با رهنمودهای رئیس کل دادگستری انجام گرفته، این است که پیشگیری در اولویت دادگستری استان قرار دارد.
وی تصریح کرد: مجموعه قضایی این استان به منظور پیشگیری از جرایم با سخنرانی در مدارس و مجامع، حضور در زندان‌ها و مراکز تربیتی و آگاهی‌بخشی به عموم جامعه، در راستای کاهش جرایم قدم برمی‌دارند.
رئیس شعبه 101 دادگاه عمومی جزایی شیراز با اشاره به اینکه با کاهش جرایم، جمعیت کیفری زندان‌ها نیز کاهش می‌یابد، ادامه داد: کلاس‌های توجیهی با هدف آشنایی اصناف با جرایم و توجیه آنها در دادسرا توسط همکاران قضایی انجام می‌گیرد و برگزاری این کلاس‌ها در کاهش جرایم تأثیر بسزایی دارد.
اشرافی تصریح کرد: با توجه به آمار بازداشت شده‌ها، ضروری است تعداد مددکاران نیز افزایش یابد و مددکاران از نزدیک و رودررو مشکلات آنها را بررسی و به صورت مستقیم به شعبات دادگاه و دادسرا منعکس کنند تا همکاران ما سریع‌تر پرونده‌ها را بازبینی کرده و این نیروهای جوان در زندان‌ها هدر نروند.
در ادامه عباس نیکویی تهرانی سرپرست بازداشتگاه مرکزی شیراز گفت: به منظور رسیدگی به پرونده‌های قضایی مددجویان و با هدف تعامل بیشتر با مجموعه قضایی استان در بازداشتگاه، فضایی ایجاد شده که مسئولان قضایی با انگیزه به راحتی بتوانند مشکلات مددجویان را رسیدگی کنند.
وی ضمن اعلام آمادگی کامل به منظور حضور مستمر رؤسای دادگاه‌ها و شعبات بازپرسی در بازداشتگاه مرکزی، بررسی و رسیدگی پرونده قضایی متهمان و دیدار چهره به چهره با مددجویان توسط مسئولان قضایی استان به ویژه رؤسای شعبات بازپرسی را مهم عنوان کرد و از حضور مسئولان قضایی دادگاه عمومی جزایی شیراز تقدیر کرد.
سرپرست بازداشتگاه مرکزی شیراز بیان کرد: حضور قضات و دیدار چهره به چهره با مددجویان ضمن حل مشکلات قضایی مددجویان موجب کاهش جمعیت کیفری زندان نیز می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول