اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای عالی انجمن شیمی ایران:

آلودگی محیط زیست منشاء بیماری‌های امروز است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای عالی انجمن شیمی ایران بسیاری از بیماری‌های قرن حاضر را ناشی از آلودگی محیط زیست دانست.

آلودگی محیط زیست منشاء بیماری‌های امروز است
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عباس ترسلی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه پنجمین سمینار شیمی و محیط زیست اظهار داشت: پس از انقلاب صنعتی در بخش‌های مختلف پیشرفت‌های زیادی حاصل شد اما در زمینه حفظ محیط زیست و پایداری طبیعت کار چندانی انجام نگرفت از این رو روز به روز شاهد تخریب بیشتر محیط طبیعی هستیم.
وی افزود: روز به روز بر تعداد کارخانه‌های تولید کننده ظروف و وسایل پلاستیکی افزوده می‌شود این درحالی است که استفاده از این لوازم، سال‌هاست در کشورهای پیشرفته منسوخ شده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در ادامه گازهای خروجی از خودروها، کولرها، اسپری‌ها و ... را موجب تخریب لایه ازون و سرطان‌زا دانست و ادامه داد: هر روز با افزایش مصرف سموم شیمیایی برای افزایش تولیدات کشاورزی از یک سو و نابود کردن کرم‌ها و حشرات مفید خاک از سوی دیگر، آلودگی‌های زیست‌محیطی تشدید شده و میزان بیماری‌های جوامع انسانی افزایش می‌یابد.
ترسلی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم محیط زیست بهتری داشته باشیم باید به طبیعت نگاه کنیم و برای پاکسازی و حفظ آن از محیط زیست الگو بگیریم.
وی بر استفاده از شیمی سبز (فرآیندهای شیمیایی سازگار با محیط زیست)، استفاده از روش‌های جدید در تولید و صنعت، تغییر فرآیندهای شیمیایی در جهت دوستدار محیط زیست تاکید کرد و یادآور شد: محیط زیست یک مسئله فردی و ملی نیست بلکه جهانی است و باید همه جهان برای حفظ آن همت و مشارکت کنند.
رئیس شورای عالی انجمن شیمی ایران با اشاره به برگزاری همایش گفت: در میان همه گرایش‌ها و موضوعات شیمی، شیمی و محیط زیست از اهمیت و توجه خاصی برخوردار است چرا که محیط زیست امروز یکی از دغدغه‌های بشر محسوب شده و چالش‌های فراوانی را پیش روی انسان قرار داده است.
براساس این گزارش، در پنجمین سمینار ملی شیمی و محیط زیست که از امروز تا فردا در دانشگاه شهید چمران اهواز به میزبانی گروه شیمی دانشکده علوم در حال برگزاری است، 396 مقاله علمی به صورت شفاهی و پوستری ارائه می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول