اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل کمیسیون ماده صد شهرداری تهران خبر داد:

استفاده از فن‌آورهای نوین دیجیتالی برای بررسی تخلفات ساختمانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیسیون ماده صد شهرداری تهران گفت: با راه‌اندازی سامانه نرم افزاری آنلاین بررسی تخلفات ساختمانی در شهرداری تهران و تجهیز ماموران اجرای احکام نواحی به تب‌لت‌های متصل به شبکه روند رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون ماده صد دقیق‌تر وسریع‌تر می‌شود.

استفاده از فن‌آورهای نوین دیجیتالی برای بررسی تخلفات ساختمانی
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، دقایقی پیش رضا نگهبان در نشست بررسی سیاست‌های این اداره کل در جنوب تهران با اشاره به طراحی نرم افزار آنلاین بررسی پرونده‌های تخلفات ساختمانی گفت: با راه اندازی نرم افزار قدرتمند ماده 100 هر یک از شهرداران نواحی می‌توانند به تناسب فعالیت‌هایشان از اطلاعات و گزارشات و آراء پرونده‌ها به‌صورت آنلاین و دقیق بهره‌مند شوند.
مدیرکل کمیسیون ماده صد شهرداری تهران افزود: ما با این نرم افزار می‌توانیم در بسیاری از
 تخلفات که ممکن است در شهر اتفاق می‌افتد از ارسال بی‌مورد پرونده‌ها به کمیسیون ماده صد جلوگیری کنیم و اگر موضوع نیاز به بررسی سابقه داشته باشد مامور اجرای احکام ناحیه بدون نیاز به مراجعه به پرونده‌های فیزیکی به سرعت خواهد توانست توسط این نرم افزار هوشمند با استفاده از یک  تب‌لت که  توسط " توکن" به سامانه شهرسازی متصل می‌شود به صورت آنلاین سوابق ملک مورد نظر را در محل بررسی کند.
وی در تشریح این مطلب خاطرنشان کرد: با استفاده از یک تب لت در هر کجای کشور که باشیم با وارد کردن شماره پرونده ملک مورد نظر می‌توانیم آخرین اطلاعات مربوط به ملک و اوضاع و احوال پرونده آن را رویت کرده و بررسی کنیم و نیز اطلاعات هر ناحیه را اعم از تعداد اجرای رای‌های انجام شده یا نشده همچنین آخرین اطلاعات پرونده‌های هر ناحیه را به‌صورت آنلاین بررسی کنیم.
نگهبان همچنین با اشاره به وضعیت پرونده‌های ارجاع شده به ماده صد عنوان کرد: جریمه‌ها باید قانونی باشد، به‌عنوان مثال جریمه‌ای که در شمال تهران نسبت به جنوب تهران گرفته می‌شود باید تفاوت داشته باشد چرا که ملک در جنوب تهران از ارزش کمتری برخوردار بوده و یا ساکنان جنوب شهر از توانمندی مالی ضعیفی برخوردار هستند.
وی از شهرداران خواست تا متخلفان ساکن در منطقه جنوب تهران را با ضریب پایین‌تری نسبت به شمال تهران جریمه کنند.
مدیرکل کمیسیون ماده صد شهرداری تهران بیان داشت: ما  با توجه به اینکه منطقه 17 از بافت فرسوده زیادی برخوردار است همه شهرداران نواحی می بایست دقت کنند تا همه آراء ارسالی از بافت فرسوده  ریزش داشته باشد.
به گفته نگهبان ما به شهروند فرصت می‌دهیم تا فرم خلاف را از دفتر الکترونیک دریافت کند و در حقیقت مستندات شهروند آماده شود سپس کمیسیون اعمال تبصره 7 می‌کند.
در بخش دیگری از این جلسه محسن علیزاده معاون اجرایی ماده 100 به توضیحات بیشتری درباره کارآیی مثبت این نرم افزار پرداخت.
وی گفت: مهمترین ویژگی این نرم افزار گزارش دهی وضعیت پرونده هاست که در آن که چه اقداماتی تا کنون شده و یا اینکه پرونده در چه مرحله‌ای قرار داد.
علیزاده اظهار داشت: با وارد کردن تاریخ انتصاب هر شهردار ناحیه می‌توانیم در هر بازه زمانی که بخواهیم گزارشات پرونده همچنین اطلاعات دیگر را مشاهده کنیم به‌عنوان مثال چند پرونده در ناحیه خودشان است چند تا اجرا شده و چند تا اجرا شده یا نشده و چند پرونده نقص دارد و کل این اطلاعات را هر یک از شهرداران با مشاهده آن می‌توانند با فرمت اکسل و یک گزارش انتخاب شده ارسال کنند و این تخلفات باید به‌صورت مرتب از بالا به پایین سورت شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول