اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

25 تا 30 دی ماه

اردبیل میزبان نمایشگاه رسانه دیجیتال است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت:‌ 25 تا 30 دی ماه امسال اردبیل میزبان اولین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال است.

اردبیل میزبان نمایشگاه رسانه دیجیتال است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی عصر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل با قدردانی از تلاش و همت خبرنگاران و اصحاب رسانه در انعکاس گسترده و شایسته نمایشگاه سراسری کتاب در ماه گذشته اظهار داشت: این بار نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل با همکاری مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد اقدام به برگزاری اولین نمایشگاه سراسری رسانه‌های دیجیتال کرده است تا بتواند پاسخگوی نیازمندی‌ها در این حوزه باشد.
وی با برشمردن اهداف برگزاری این نمایشگاه تصریح کرد: جریان‌سازی و بسترسازی برای تولید و توسعه محتوای منطبق با فرهنگ بومی، اسلامی، ایرانی در حوزه رسانه‌های دیجیتال، فراهم کردن محیطی برای ایجاد همدلی و همنوایی پدیدآورندگان آثار و همچنین کاهش هزینه و امکان دسترسی به میراث مکتوب تاریخی، فرهنگی، دینی و هنری در حوزه رسانه‌های دیجیتال از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه خاطرنشان کرد: ایجاد محیطی شایسته برای ارتباط و هم‌افزایی بین تولیدکنندگان محتوای دیجیتال و همچنین آشنا کردن آحاد مردم با آخرین دستاوردهای کشور در این حوزه از دیگر اهدافی است که ما در برگزاری این نمایشگاه دنبال می‌کنیم.
شرفی با بیان اینکه در دولت نهم و دهم توجه ویژه به رسانه‌های دیجیتال و همچنین توسعه فناوری‌های جدید انجام شده است، اضافه کرد: نمایشگاه اردبیل بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتالی است که ما با استفاده از این فرصت می‌توانیم شایسته‌ترین تولیدات و توانمندی در حوزه فناوری را به نمایش بگذاریم.
 
* 60 شرکت و مؤسسه در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال اردبیل حضور می‌یابند
به گزارش فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به روند برگزاری این نمایشگاه در اردبیل ادامه داد: اوایل امسال پیشنهادی از سوی وزارت ارشاد به استان مبنی بر برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال به هر طریق ممکن اعلام شد و ما در قرعه‌کشی استانی به عنوان بیست و چهارمین استان قرار شد نمایشگاه خود را در تاریخ 25 الی 30 دی ماه برگزار کنیم.
وی گفت: بعد از این اقدام ما در گام اول تشکیل ستاد استانی را در استانداری و با حضور مدیران اجرایی دستگاه‌های دولتی برگزار کردیم تا در یک حرکت جمعی بتوانیم نمایشگاه اول را مناسب و مطلوب برگزار کرده تا زمینه‌ای برای برگزاری در سال‌های آینده به شکل مطلوب فراهم شود.
شرفی افزود: بعد از فراخوان مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت در این زمینه و بررسی و گزینش مؤسسات و شرکت‌های حاضر در این فراخوان از بین آنها 60 شرکت و مؤسسه ملی و استانی را گزینش کرد تا در قالب 90 غرفه در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.
وی تصریح کرد: به همراه این شرکت‌ها 10 نهاد فرهنگی و اجرایی استان نیز قرار است در این نمایشگاه تولیدات و آثار خود را به معرض نمایش بگذارند.
شرفی با اعلام اینکه این نمایشگاه در بخش‌های مختلف نظیر پایگاه‌های اینترنتی، نرم‌افزارها و بازی‌های رایانه‌ای و همچنین نرم‌افزار تلفن همراه و برخی دیگر از تجهیزات و امکانات حوزه دیجیتال برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در ایام برگزاری نمایشگاه نشست‌های متعدد و کارگاه‌های آموزشی متناسب با موضوع رسانه‌های دیجیتال برگزار شده و از برگزیدگان این نمایشگاه نیز در مراسم اختتامیه تجلیل می‌شود.
وی دیگر برنامه جنبی این نمایشگاه را آگاه ساختن مخاطبان نسبت به جنگ نرم و مقابله نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابله با هجمه‌های سنگین از طریق رسانه‌های دیجیتال و همچنین برپایی غرفه‌ای برای بازی‌های رایانه‌ای کودکان و نوجوانان اضافه کرد: آثار عرضه شده در این نمایشگاه با 50 درصد تخفیف که 30 درصد آن در قالب بن از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد تأمین و 20 درصد نیز تخفیف فروشندگان است، به فروش رسیده و علاقه‌مندان می‌توانند از این تخفیف با خرید بن محصولات رسانه‌ای استفاده کنند.
شرفی با بیان اینکه محلی در نمایشگاه برای عرضه و تولید بن در نظر گرفته شده است، ادامه داد: برای اصحاب رسانه و خبرنگاران و اهالی مطبوعات نیز بن‌هایی ارائه می‌شود تا در صورت نیاز اقدام به خرید کنند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل همچنین از دایر شدن امکانات مناسب ایاب و ذهاب در مسیر پرتردد شهر و ایستگاه‌های متعدد با همکاری شهرداری اردبیل خبر داد و گفت:‌ اولین نمایشگاه همراه با کمی و کاستی است که انتظار می‌رود با تدبیر و هوشمندی اصحاب رسانه نقاط ضعف و همچنین قوت تبیین و منتشر شود تا بتوانیم در سال‌های آینده با قوت و قدرت بیشتر این نمایشگاه را شایسته و مطلوب برگزار کنیم.
شرفی ساعات بازدید نمایشگاه را نیز هشت صبح تا 20 شب اعلام کرد و افزود: از استان اردبیل چهار شرکت در 10 موضوع در اولین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال حضور یافتند.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول