اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس مرکز آمار:

سرشماری نفوس در سال 95 دیجیتالی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آمار از دیجیتالی شدن سرشماری در سال 95 خبر داد.

سرشماری نفوس در سال 95 دیجیتالی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عادل آذر در جلسه‌ای با حضور دست‌اندرکاران طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن مازندران در ساختمان معاونت برنامه‌ریزی استانداری اظهار داشت: سرشماری دارای دو وجه است، یک وجه آن برنامه‌ریزی و طراحی کار است و بخش دیگر، مردم هستند.
وی تصریح کرد: اگر برنامه‌ریزی منظم باشد اما مردم پای کار نباشند، یعنی تمام کار بر زمین مانده است.
رئیس مرکز آمار گفت: از مشارکت گسترده مردم در این طرح تشکر می‌کنم، به ویژه از مردم مازندران که در این شرایط جوی نامساعد، در این کار پیشتاز بودند و ماموران سرشماری را مانند فرزندان خود پذیرفتند.
عادل آذر با اشاره به اینکه برخی استان‌هایی که نیاز به کار آموزشی داشتند، قبل از شروع طرح سرکشی کردیم، ادامه داد: سرکشی به استان‌هایی که تسلط بیشتری بر کار داشتند را به این روزها موکول کردیم و حضور در این استان‌ها صرفا برای تشکر است.
وی با بیان اینکه در دنیا، سرشماری به عنوان یک رویداد ملی قلمداد می‌شود، تصریح کرد: آمار، مانند انتخابات و دفاع مقدس مربوط به همه آحاد ملت است.
این مسئول یادآور شد: به لحاظ اهمیتی که طرح سرشماری داشت، شروع این کار را با رهبری همراه بودیم و ایشان دعوت کردند که در دفترشان حضور یافته و طرح سرشماری را آغاز کنیم که حتی در مخیله ما هم نمی‌گنجید که پس از خستگی سفر کرمانشاه، وقتی برای این کار لحاظ کنند.
وی با اشاره به اینکه حدود 70 کشور در دنیا، سرشماری را به صورت چهره به چهره انجام می‌دهند، گفت: در طرح سرشماری سال 95، تمام مراحل سرشماری، دیجیتالی می‌شود.
عادل آذر در پایان خاطرنشان کرد: زمان طرح سرشماری نفوس و مسکن، تمدید نمی‌شود.
انتهای پیام/م30

 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول