اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دفاع مقدس

روزانه برابر شهدای کربلا شهید تقدیم کردیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در هر روز جنگ تحمیلی معادل شهدای کربلا شهید تقدیم اسلام کردیم و این امر نشان دهنده این است که در دوران دفاع مقدس هر روز از زندگی شهدا مانند کربلا بود.

روزانه برابر شهدای کربلا شهید تقدیم کردیم
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان مهدی ابوالحسنی شامگاه شنبه در مراسم عزاداری جوانان هلال احمر کرمان به مناسبت اربعین سالار شهیدان اظهار داشت: در این مقطع از تاریخ شیطان با تمام نیرو و امکانات وارد صحنه شده است و دوران کنونی سخت‌ترین مقطع طی تاریخ بشر است.
ابوالحسنی خاطرنشان کرد: راهی که می‌تواند کمر شیطان را بشکند و راه مسیر درست را به ما نشان ‌دهد، سیره و مکتب شهداست که خداوند به ما عنایت کرده است.
وی با اشاره به اینکه مردم کمتر در شناسایی راه حق از شهدا استفاده می‌کنند، تصریح کرد: گلزار شهدای کرمان یادگارهای گرانبهایی دارد و عمود خیمه گلزار شهدای کرمان قبر مطهر شهید مغفوری است.
ابوالحسنی گفت: اگر در مسیر شهدا گام بر داریم، تمام مشکلات و سختی‌های زندگی ما اصلاح و برطرف می‌شود و امروز باید علم شهدا برافراشته‌تر از قبل شود.
وی عنوان کرد: راه شهدا با علما و بزرگان یکی است، اما به فرموده امام خمینی (ره) «شهدا ره 100 ساله را یک شبه پیمودند» و همین نشان می‌دهد که شهدا با گذراندن مراحل انسان‌سازی نزدیک‌ترین راه رسیدن به خدا را که شهادت است انتخاب کردند.
ابوالحسنی اذعان داشت: 200 هزار شهیدی که 30 سال پیش خون خود را نثار انقلاب کردند، امروز ابزار مبارزه با شیطان را در اختیار ما می‌گذارند.
وی ابراز داشت: خداوند بندگان مومن خود را تنها نمی‌گذارد و ابزار شناسایی راه حق را که شهدا هستند در مسیر آن‌ها قرار می‌دهد.
ابوالحسنی با تاکید بر اینکه شهدای انقلاب اسلامی دارای سیره منحصر به فردی هستند، بیان داشت: گاهی اوقات یک برگ وصیتنامه شهید با کتاب‌های بسیاری از علما برابری می‌کند و می‌توان مسیر زندگی را از این وصیتنامه‌ها به دست آورد.
وی اظهار داشت: شاهکار مردان جنگ که چنان عزتی پیدا کردند، این بود که به عالم هستی به صورت متفاوتی نگاه می‌کردند و موجب شدند، امام خمینی (ره) با آن جایگاه والا خود را در برابر شهدا حقیر بداند.
ابوالحسنی گفت: گاهی اوقات راه زندگی را سخت می‌گیریم و همین موجب می‌شود که از راه خدا دور شویم.
وی افزود: جایگاه شهدا به قدری عظیم و عالی مرتبه است که ملائکه در حسرت آن هستند و به این جایگاه غبطه می‌خورند.
ابوالحسنی بیان کرد: همه اعتباری که امام حسین (ع) را از سایر بزرگان و ائمه اطهار (ع) مشخص‌تر جلوه می‌دهد، این است که در راه خدا خود را ذبح کرد و ثارالله شد.
وی افزود: شهدا زندگی ما را بیمه کردند و یکی از مکان‌هایی که شیطان می‌ترسد، جوانان به سراغ آن بروند، گلزار شهداست و جوانان برای غلبه بر شیطان باید با شهدا انس بگیرند.
ابوالحسنی تاکید کرد: شهدا تمام دستورات خدا را اطاعت کردند و به همین راحتی به جایگاه والایی نزد خدا رسیدند.
وی خاطرنشان کرد: در هر روز جنگ تحمیلی معادل شهدای کربلا شهید تقدیم اسلام کردیم و این امر نشان دهنده این است که در دوران دفاع مقدس هر روز از زندگی شهدا مانند کربلا بود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول