اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با اربعین حسینی

یادواره 59 شهید خانوک زرند برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با اربعین امام حسین (ع) در فضایی آکنده از معنویت بیست و ششمین یادواره 59 شهید سرافراز شهرخانوک زرند در تکیه حضرت ابوالفضل (ع) این منطقه برگزار شد.

یادواره 59 شهید خانوک زرند برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از زرند همزمان با اربعین امام حسین (ع) در فضایی آکنده از معنویت بیست و ششمین یادواره 59 شهید سرافراز شهر خانوک زرند در تکیه حضرت ابوالفضل (ع) این منطقه برگزار شد.

در این مراسم معنوی که حجت‌الاسلام عرب‌پور امام جمعه موقت کرمان، حجت‌الاسلام علیرضا عرب‌پور نمایندگی مسئول نمایندگی  ولی فقیه در سپاه ثارالله، رضا کرمی فرماندار زرند، جمعی از مسئولان اجرایی، خانواده‌های معظم شهدا و قشرهای مختلف مردم ولایتمدار حضور داشتند.

محمد هادی از فرماند‌هان گردان لشکر 10 سید‌الشهدا (ع) سپاه تهران در دوران دفاع مقدس به بیان خاطراتی از نقش رزمندگان در دوران پرافتخار دفاع مقدس پرداخت.

وی با تجلیل از مقام شهدا بر تبعیت از رهبری تأکید کرد و گفت: شهدا با تبعیت و پیروی از ولی‌زمان به درجات عالی رسیدند.

هادی گرامیداشت و زنده نگه‌داشتن خاطره شهدا به منزله تجلیل از تلاش و ایثارگری‌های آنان دانست و اظهار داشت: مردم ما وفاداری خود را در هشت سال دفاع مقدس در مقابل سیل عظیم دشمنان و پس از آن به اثبات رساندند.

وی با بیان اینکه  ملت بزرگ ایران پرچمدار ولایتمداری و پیرو مکتب حضرت امام خمینی (ره) هستند، افزود: راه امام (ره) و ولایت راه دین و قرآن است و معمار کبیر انقلاب اسلامی این مسیر را در بین ایرانیان نهادینه کرد.

هادی نفس برپایی و شرکت در مجالس بزرگداشت مقام شهدا را عبادت دانست و بیان داشت: شهیدان زنده و نظاره‌گر بر اعمال ما هستند و حضور پرشور مردم در اینگونه مجالس نشان وفاداری و پیام پیروی از راه و آرمان‌های مقدس شهدا را به همراه دارد.

وی برگزاری یادواره شهدا را موجب زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ضروری دانست و خاطرنشان کرد: همه ما باید در راه حفظ و پاسداری از ارزش‌هایی که شهدا با خون خود ترسیم کرده‌اند، تلاش کنیم و باید قدردان خون شهیدان باشیم و نگذاریم نظام مقدس جمهوری اسلامی که با خون شهدای گرانقدری به دست آمده اسیب ببیند.

وی بصیرت و بینش را برای شناخت دشمن لازم و با اهمیت  دانست و تصریح کرد: بیشترین موضوعات مطروحه مقام معظم رهبری در مورد بصیرت و آگاهی است.

هادی نشان دادن عزت حسینی و اطاعت از ولایت را مهم‌ترین درس شهدا دانست و گفت: شهدای والامقام نیز با اهدای خون خود پرچم ولایت را برافراشتند و اجازه ندادند چراغ پرفروغ انقلاب اسلامی خاموش شود و شهدا با تقدیم جان خود راه با عزت زیستن و چگونه عزیز بودن را به ما نشان دادند.

وی اذعان داشت: هر آنچه امروز داریم به برکت خون شهدا است به همین دلیل نباید وصایا و آرمان‌های آن عزیزان را به فراموشی بسپاریم.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول