اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از وداع مردم علویان با خوشنامان دفاع مقدس

پیکر شهیدان گمنام در مازندران در خاک آرام گرفت

خبرگزاری فارس: در اربعین حسینی، پیکر دو شهید گمنام بر دستان امت حزب‌الله و همرزمان شهید تشییع و به خاک سپرده شد.

پیکر شهیدان گمنام در مازندران در خاک آرام گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، همزمان با اربعین حسینی پیکر مطهر دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس از محل سپاه پاسداران ناحیه نور بر روی دستان همرزمان و شهروندان شهیدپرور به محل تدفین دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تربیت مدرس نور تشییع و به خاک سپرده شدند.

این شهدای گمنام که از سرور و سالار شهدا الگو گرفته و از دین جدش دفاع کردند تا به رهبری امام راحل حیات دوباره به اسلام ناب محمدی (ص) ببخشند با ایثار جان و خون خود در اربعین سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع)میهمان آن حضرت شدند تا بر سر سفره اهل بیت روزی بخورند.

این دو شهید گمنام 20 و 22 ساله بودند که یکی از آنان عضو لشکر88 زاهدان بوده و در درگیری با دشمن در بیست و هفتم تیرماه سال 1366  در ارتفاعات 363 سومار به شهادت رسید و پیکر مطهرش توسط گروه تحقیق و تفحص در نوزدهم فروردین 90 کشف شد.

شهید دوم نیز از پاسداران انقلاب اسلامی و عضو لشگر 25 کربلای مازندران بوده که در عملیات والفجر هشت در بیستم بهمن ماه 1364 به شهادت رسید و پیکر مطهرش توسط گروه تحقیق و تفحص در نوزدهم فروردین سال جاری کشف شد. 

  

* یادمان‌های شهدا برای حفظ تاریخ کشور ضرورت است

رئیس دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی دانشگاه تربیت مدرس نور به‌عنوان میزبان در سخنان کوتاهی بیان داشت: ما امانت‌دار رسالت‌هایی هستیم که وظیفه ما را سنگین‌تر و روشن‌تر کرد.

حمیدرضا صادقی تبعیت از ولایت فقیه و راه شهدا را یکی از رسالت‌ها ذکر کرد و گفت: حضور نمایه‌های ایثار در مراکز دانشگاهی به ویژه دانشگاه‌های دوره تکمیلی تحصیلی از ضرورت‌ها است و زمینه‌ساز مبارزه با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی می‌شود.

وی یادمان‌های شهدا برای حفظ تاریخ کشور و تکریم اسطوره‌های گذشت در کشور و دانشگاه‌ها را ضروری دانست و افزود: تصویر تاریخ جنگ برای نسل‌های فعلی و آتی برای نسلی که خاطره جنگ را ندارند و ندیدند از رسالت‌های ما در ایجاد این یادمان‌ها است.

صادقی بیان خاطرات دفاع مقدس را از دیگر رسالت‌های این تدفین ذکر کرد.

مردم قدرشناس و شهیدپرور نور نیز در محفل حسینی در مسجد جامع شهر نور در کنار گلزار شهدای این شهرستان با پیکر دو شهید گمنام از شهدای هشت سال دفاع مقدس وداع کردند. 

  

* برخی از شهدا در گمنامی از انقلاب دفاع کردند

امام جمعه نور در این مراسم وداع بیان داشت: همه شهدای ما از جان خود گذشتند و خون خود را دادند ولی شهدای گمنام فقط جان خود و خون خود را ندادند بلکه نام و نشان خود را هم دادند و در گمنامی از انقلاب و نظام پاسداری و امنیت را برای کشور به ارمغان آوردند.

حجت‌الاسلام سید حسین امیری تصریح کرد: شهدا با اهدای زندگی خود به ما زندگی بخشیدند، آنها خون دادند تا ما امروز امنیت و آرامش داشته باشیم.

وی به مظلومیت سیدالشهدا(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: شما این شهدا را نمی‌شناسید، نمی‌دانید از کدام شهر و دیار هستند، فقط علم دارید شهدای این مرز و بوم هستند و اینگونه به استقبال و وداع آمدید و باشکوه تشییع خواهید کرد اما آنهایی که امام حسین(ع) را شهید کردند او را می‌شناختند، پدر و جدش را می‌شناختند ولی آن حضرت را شهید کردند و حتی به خاک نسپاردند.

انتهای پیام/م10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول