اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

وام‌های اشتغال کمیته امداد با یک ضامن پرداخت شوند

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک‌ها در این استان بر اساس بخشنامه بانک مرکزی باید وام‌های اشتغال معرفی شده از سوی کمیته امداد را با یک ضامن معتبر پرداخت کنند و اصراری بر داشتن دو ضامن برای متقاضیان نکنند.

وام‌های اشتغال کمیته امداد با یک ضامن پرداخت شوند
اکبر نیکزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به بررسی اعتبارات قرض‌‌‌الحسنه و مشاغل خانگی کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد در هر دو هفته یک‌بار، اظهار داشت: به صورت مستمر این جلسات را با حضور مدیران کل کمیته امداد، کار، تعاون و رفاه اجتماعی و سرپرستی بانک‌های عامل در این استان برگزار می‌کنیم تا آخرین پیشرفت‌ها و درصد پرداخت اعتبارات اشتغالی و مشاغل خانگی بررسی شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: بانک‌های عامل در این استان تسهیلات طرح‌های معرفی شده از طریق کمیته امداد را برابر بخشنامه بانک مرکزی با یک نفر ضامن معتبر پرداخت و به شعبات در شهرستان‌ها اعلام کنند تا براساس آئین‌نامه مبلغ سپرده‌گذاری از محل وام پرداختی صورت گیرد. 
نیکزاد افزود: بانک‌های عامل موظفند نسبت به تعهدات ایجاد شده در خصوص اعتبارات خود اشتغالی و مشاغل خانگی تا پایان بهمن ماه اقدام کنند.
مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آخرین اطلاعات پرداخت وام‌های خوداشتغالی و مشاغل خانگی در این استان اعلام کرد: بر اساس آمار کمیته امداد در سال جاری تاکنون تعداد 314 مورد تسهیلات اشتغال از محل منابع بانکی قرض‌الحسنه با اعتبار 21 میلیارد و 236 میلیون ریال و تعداد113 مورد تسهیلات از محل اعتبارات مشاغل خانگی با اعتبار 3 میلیارد و 390 میلیون ریال پرداخت شده است.
وی پیشنهاد کمیته امداد این استان را به بانک‌ها در خصوص تغییر اقساط وام‌های اشتغالی از ماهیانه به سالانه را قابل طرح دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که برخی شغل‌ها از جمله دامداری و کشاورزی درآمد فصلی و سالانه دارند این پیشنهاد می‌تواند در پرداخت اقساط مددجویان موثر باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بانک‌ها در این استان بر اساس بخشنامه بانک مرکزی باید وام‌های اشتغال معرفی شده از سوی کمیته امداد را با یک ضامن معتبر پرداخت کنند و اصراری بر داشتن دو ضامن برای متقاضیان نکنند. 
نیکزاد، سیاست اشتغال‌زایی را برنامه و دغدغه اصلی دولت و نظام دانست و ابراز داشت: برای رسیدن به نقطه مطلوب در اشتغال باید همه دست به دست هم دهیم تا ریشه بیکاری در این مرز و بوم خشکانده شود.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول