اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد

افزایش ظرفیت صنعت پتروشیمی به 100 میلیون تن

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از افزایش ظرفیت نصب شده این صنعت به 100 میلیون تن خبر داد.

افزایش ظرفیت صنعت پتروشیمی به 100 میلیون تن
عبدالحسین بیات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی در حال حاضر در حدود 51 میلیون تن و ظرفیت تولید مطابق برنامه‌ریزی‌های سال‌جاری 46 میلیون تن است که این تفاوت ظرفیت ناشی از کمبود خوراک و نارسایی‌های فناوری ساخت تجهیزات است که در همه جای جهان مرسوم تلقی می‌شود.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای دستیابی به ظرفیت 100 میلیون تنی در صنعت پتروشیمی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است که در برنامه پنجم توسعه ظرفیت تولید به میزان 50 میلیون تن افزایش یافته که معادل ظرفیت نصب پتروشیمی در 48 سال گذشته است و در این صورت ظرفیت صنعت پتروشیمی به 100 میلیون تن خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه دستیابی به این هدف نیازمند سرمایه‌گذاری 50 میلیارد دلاری است، گفت: تا پایان برنامه چهارم توسعه میزان ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی با مجموع 46 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری به 51 میلیون تن رسیده ‌است.
بیات با اشاره به اینکه توسعه صنعت پتروشیمی کشور از اوایل سال 1342 شمسی آغاز شده ‌است، عنوان کرد: ظرفیت نصب شده پتروشیمی در دوران قبل از انقلاب در حدود 3 میلیون تن، تولید واقعی به میزان 1.6 میلیون تن و کل سرمایه‌گذاری در حوزه پتروشیمی نیز تا سال 1376 درحدود 5 میلیارد دلار بوده ‌است که با در نظر گرفتن مجموع منابع نفت و گاز در آن شرایط ایران به لحاظ منابع انرژی رتبه اول را در جهان داراست.
وی در ادامه به ظرفیت نصب شده 100 میلیون تنی حوزه پتروشیمی تا انتهای برنامه پنجم توسعه در سال 1394 اشاره و خاطرنشان کرد: این برنامه صرفا به بخش بالادستی و میان‌دستی حوزه پتروشیمی مربوط شده و با در نظرگرفتن زنجیره تولید محصول، حوزه پایین‌دستی این بخش نیز می‌تواند بدون هیچ محدودیتی توسعه یابد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پایان از آغاز تدوین برنامه ششم توسعه در حوزه پتروشیمی خبر داد و گفت: در این برنامه فرصت سرمایه‌گذاری به میزان بیش از 20 میلیارد دلار در برخی مناطق کشور نظیر چابهار را شناسایی کرده‌ایم.
انتهای پیام/ج20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول