اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام رفیعی:

رسانه‌ها ارتباط نامتعارف دختر و پسر را ترویج می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به روند داستان‌های برخی از سریال‌های تلویزیونی گفت: رسانه‌ها با نشان دادن ارتباط دختر و پسر باعث گسترش ارتباط‌های نامتعارف می‌شوند.

رسانه‌ها ارتباط نامتعارف دختر و پسر را ترویج می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های مساجد قم، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در همایش «خورشید در اسارت» که پیرامون بررسی ابعاد شخصیتی اسوه صبر و استقامت، حضرت زینب (س) از سوی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: خداوند در آیه 200 سوره آل عمران که آخرین آیه این سوره نیز است به صبر سفارش کرده است.
وی افزود: خداوند متعال پیامبران خود را برای رسیدن به پیروزی به صبر دعوت می‌کند و حضرت زینب (س) بالاترین نمونه در این خصوص است که باید الگوی مومنان باشد.
این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: خداوند در قرآن و خطاب به پیامبران خود از چهار نوع صبر نام برده که نخستین آن صبر بر گفته‌هاست و مهم‌ترین عامل در جذب مردم به سمت پیامبر اسلام(ص) نیز در اخلاق وی و صبر ایشان بر گفته‌ها بود و نه در استدلال و معجزه.
وی با تاکید بر اینکه صبر بر مصیبت‌ها، صبر در برابر فرمان خدا و صبر در معاشرت‌ها سه نوع دیگر از انواع صبر‌های مورد تاکید قرآن است، گفت: صفتی که ویژگی بارز حضرت زینب (س) است و حتی می‌توان گفت که ایشان با رفتار سنجیده و تحمل بالا صبر را هم از رو برد.
رفیعی اظهار داشت: قرآن مجید به دو نفر درود می‌فرستد که نخستین آنها پیامبران و دومین آنها نیز صابران هستند.
وی در ادامه به دیگر ویژگی‌های عقیله بنی‌هاشم اشاره کرد و گفت: حجب و حیا یکی از ویژگی‌های ایشان بود که متاسفانه در جامعه امروز مورد غفلت واقع شده است.
این مدرس دانشگاه با تاکید بر ریشه داشتن بسیاری از مشکلات امروز جوانان و والدین در بی‌توجهی به گسترش بی‌حیایی در رفتارها و گفتارهای آنها تصریح کرد: اگر در زندگی و رفتار انسان حیا از میان برداشته شود، ایمان نیز از بین می‌رود چرا که حیا پرده احساس ابهت میان مردم است و اگر از میان برداشته شد، زوال ارزش‌ها را شاهد می‌شویم.
وی افزود: البته در جامعه امروز درصد چشمگیری از این مشکل در پی تولیدات رسانه‌های ماست چرا که مثلا ما در یک سریال 40 قسمتی در تلویزیون 39 قسمت رابطه دختر و پسر را به نسل جوان آموزش می‌دهیم و در قسمت پایانی ممکن است دو شخصیتی که ارتباط عاطفی دارند با هم ازدواج کنند و این به معنای ترویج رابطه است.
وی گفت: البته در قم ما کمتر شاهد برخی مسائل موجود در کلانشهرها هستیم ولی همین مسئله استفاده از پوشش مانتو توسط دختران خانواده‌های چادری در نوع خود مسئله بزرگی است و باید برای حفظ پوشش برتر بانوان تدبیر داشته باشیم.
رفیعی با اشاره به تاکید حضرت زینب (س) در لزوم داشتن پوشش کامل حتی در زمانی که پس از 40 روز پیاده آمدند تا شام در محضر یزید و سفرای دیگر کشورها حاضر شدند، افزود: ایشان به محض استقرار در مکان در نظر گرفته شده خطاب به یزید گفتند که آیا این عدل است که محارم خود را در پس پرده نشانده‌ای ولی اهل بیت پیامبر (ص) را در معرض دید نامحرمان.
وی خاطر نشان کرد: شجاعت از جمله ویژگی‌های بارز عقیله بنی‌هاشم بود، صفتی که مختص تنها آقایان و یا خانم‌ها نیست و ایشان توانست با شجاعت خود یزید را به زانو در آورد به گونه‌ای که او مجبور به عذرخواهی از محضر حضرت زینب (س) شد و در پی تدابیر و بیان شجاعانه حضرت برای اهل بیت مجلس عزاداری گرفت و اسرای کربلا از شام تا مدینه با عزت و احترام برده شدند.
این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: یکی از ویژگی‌های مهم امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) تسلیم و رضا در برابر خواست خداوند است و همانگونه که در روایات هم تاکید شده از این مسیر انسان از قبر به جنت می‌رود بدون اینکه گذشت از مراحل و صراط را درک کند.
وی تصریح کرد: صفت رضا انسان را مطمئن می‌کند و بنابر تاکید صورت گرفته در آیات پایانی سوره مجادله انسان را حزب الهی می‌کند.
رفیعی ادامه داد: حضرت زینب (س) شخصیتی تاثیرگذار و صبور بودند که ویژگی‌های ایشان تنها در این چند مورد خلاصه نمی‌شود این بانوی عظیم‌الشأن بندگی و عبودیت خداوند را در هیچ حالی ترک نکرد و حتی در زمان مرارت‌های سفر از کربلا تا مدینه نماز شب خود را به‌جا می‌آورد.
انتهای پیام/و۳۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول