اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم عنوان کرد:

پیش‌بینی کاربری‌های فرهنگی در طرح پیامبر اعظم

خبرگزاری فارس: شهردار قم از پیش‌بینی طرح‌ها و مجموعه‌های فرهنگی اعم از موزه‌ها و فرهنگسراها در بدنه طرح عظیم پیامبر اعظم(حرم تا جمکران) خبر داد.

پیش‌بینی کاربری‌های فرهنگی در طرح پیامبر اعظم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد دلبری شنبه شب در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به بازدید خود از این نمایشگاه تاکید کرد: قم به برکت وجود علما و مراجع عظام تقلید شهر علم و اجتهاد است و کتاب‌های نفیس و ارزشمندی در آن تالیف شده است.
وی با اشاره به راه‌اندازی شهرک چاپ و نشر قم اظهار داشت: با وجود چاپخانه‌ها و انتشارات عظیمی که در قم وجود دارد شهرک چاپ و نشر در قم راه‌اندازی شده و واگذاری زمین‌های این شهرک به‌زودی آغاز می‌شود و این شهرک فرصت بسیار خوبی را برای فعالان این عرصه مهیا می‌کند.
شهردار قم با اشاره به احداث کتابخانه مرکزی شهر قم تاکید کرد: مقدمات احداث کتابخانه مرکزی قم برنامه‌ریزی شده و امیدواریم که بتوانیم این اقدام را انجام داده و اثری ماندگار برای مردم شریف قم احداث کنیم.
وی با اشاره به خصوصیات کتابخانه مرکزی قم تاکید کرد: کسانی که دنبال ماخذ و مرجعی برای دستیابی به کتب مختلف هستند با راه‌اندازی کتابخانه مرکزی می‌توانند به سهولت به کتاب مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.
دلبری در مورد تعامل و ارتباط شهرداری با نهادهای فرهنگی یادآور شد: شهرداری قم مبنا و اساس کار را بر اساس تعامل گذاشته و معتقد هستیم بخش عمده‌ای از مدیریت شهری کار فرهنگی است.
وی در ادامه اظهار داشت: با دستگاه‌ها و ادارات مسئول در امر فرهنگ به ویژه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتباطات خوبی داریم.
شهردار قم به احداث بلوار پیامبر اعظم اشاره کرد و افزود: هفته گذشته با عنایت مجموعه استانداری و مدیران فرهنگی استان پیوست فرهنگی این طرح ارائه و تصویب شد و امیدواریم بتوانیم درصد قابل توجهی از بدنه این بلوار را به کاربری‌های فرهنگی اختصاص دهیم.
وی تصریح کرد: الزامات فرهنگی در این طرح اعم از موزه‌ها، فرهنگسراها و دیگر بخش‌های فرهنگ دینی و مذهبی در بدنه این طرح پیش‌بینی شده است.
انتهای پیام/و۳۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول