اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

نمایشگاه‌های کتاب موجب افزایش مراودات فرهنگی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: نمایشگاه‌های کتاب توان اثرگذاری بالا بر مراودات فرهنگی بین ناشران داخلی و خارجی را دارند.

نمایشگاه‌های کتاب موجب افزایش مراودات فرهنگی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری نمایشگاه‌های کتاب استان قم، مرتضی اسماعیلی طبا در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه اظهار کرد: ضروری است که نمایشگاه‌های کتاب به ویژه کتاب‌های حوزوی و دینی با قوت هرچه تمام‌تر در سطح استان برگزار شوند و امیدواریم در سال‌های آینده از نظر کمی و کیفی شاهد توسعه بیشتری باشیم.
وی قم را مرکز تولید و نشر علوم دینی دانست و افزود: نمایشگاه‌های کتاب توان اثرگذاری بالا بر مراودات فرهنگی بین ناشران داخلی و خارجی را دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به افزایش 30 درصدی تعداد ناشران و عناوین نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته گفت: حدود یک‌هزار و 100 ناشر در سطح استان قم وجود دارند که بسیاری از آنها با توجه به حضور ناشران خارجی و کمبود فضا، موفق به شرکت در نمایشگاه کتاب حوزه نشده‌اند بنابراین مسئولان فرهنگی قم در صدد هستند که با توجه به تاکیدات استاندار و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایشگاه دائمی کتاب را در پیوست فرهنگی طرح حرم تا جمکران به مرحله اجرا برسانند.
وی ابراز کرد: در حال حاضر برخی ناشران مشکلاتی را در خصوص غرفه‌ها و عرضه کتاب‌های خود مطرح کرده‌اند که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تمام این موارد را بررسی کرده و در سال‌های آینده نسبت به رفع آنها اقدام خواهد کرد.
اسماعیلی طبا با اشاره به مشکل ناشران خارجی با توجه به افزایش ناگهانی قیمت ارز گفت: این مسئله موجب ضرردهی ناشران خارجی می‌شود بنابراین امیدواریم در سال‌های آینده با استفاده از یارانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم این مشکل را نیز برطرف کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم استقبال عموم مردم طی دو روز نخست برگزاری نمایشگاه کتاب حوزه را خوب ارزیابی کرد و افزود: ضروری است که اطلاع‌رسانی نسبت به این مسئله افزایش یابد تا دیگران نیز برای بازدید و تهیه کتاب‌های مورد نیاز خود ترغیب شوند.
وی خاطر نشان کرد: مدارس علمیه استان قم و سراسر کشور برنامه‌های خوبی به منظور بازدید طلاب و خرید کتاب‌های مورد نیاز کتابخانه‌های خود دارند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز حمایت‌های لازم را از این مسئله خواهد داشت.
انتهای پیام/م30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول