اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در واکنش به گزارش فارس مطرح شد

تلنببار شدن زباله در محلات شیراز امکان ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری شیراز تلنببار شدن زباله در محلات را امکان‌ناپذیر دانسته و گفته است که جمع‌آوری زباله برابر برنامه زمان‌بندی شده و به صورت دقیق و منظم و بدون تأخیر صورت می‌گیرد.

تلنببار شدن زباله در محلات شیراز امکان ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به دنبال انتشار گزارش فارس مبنی بر خطر شیرابه‌های زباله که سلامتی شهروندان شیراز را تهدید جدی می‌کند، رئیس مرکز بهداشت شهرستان شیراز این گزارش را منتسب به خود کرده و به شهرداری این شهر اظهار داشته که انتقادی را متوجه مسئولان شهری نکرده است.
این مسئول تحلیل پایانی خبر را نقل گفته‌های خود پنداشته و در نامه‌ای از مدیر عامل پسماند شهرداری شیراز دلجویی کرده است.
به دنبال این نامه مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری شیراز با ارسال گزارش عملکرد سازمان خود درصدد پاسخ برآمده است.
حمید کشتکار اظهار داشته است که در برخی مواقع به دلیل حجم انبوه زباله تولیدی تا سه مرتبه در روز زباله‌گیری انجام می‌شود و از طرفی هیچگونه تأخیر یا عدم توجه یا سهل‌انگاری از طرف سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز به ‌عنوان مدیریت اجرایی پسماندها صورت نگرفته است به نحوی که بر اساس بروشورهای توزیع شده و پلاکاردهای نصب شده بین همشهریان، عدم آگاهی از زمان زباله‌گیری و جمع‌آوری آن را توجیه‌ناپذیر می‌‌کند.
وی افزوده است: از سویی با عنایت به استانداردهای موجود مرتبط با میزان ساعت کار انجام شده، تعداد مراجعات ماشین‌آلات به منازل، تعداد سرویس‌های انجام شده در روز کاری و با عنایت به تناژ در حدود یک‌هزار و 70 تن زباله در روز تلنبار شدن زباله در برخی از محلات هرگز امکان‌پذیر نیست.
وی با انکار این موضوع که ماندگاری زباله در مقابل منازل و اماکن اتفاق نمی‌افتد، ادامه داده است: وجود کیسه یا کیسه‌هایی که خارج از برنامه زمان‌بندی شده در بیرون از منازل و اماکن گذاشته می‌شوند، زمینه‌ساز اعلام نظرهای کلی، مبهم، غیر مستند و بدون ذکر دلایل است.
این مسئول بیان داشته است: 220 کیلومتر مربع سطح خدماتی شهر شیراز آنچنان وظیفه خطیر و طاقت‌فرسایی است که با تمام تلاش و ممارست نیروهای خدوم این سازمان عدم رعایت برنامه زمان‌بندی زباله‌گیری و عدم مشارکت و همکاری صددرصدی شهروندان امکان مشکلات ناخواسته وجود دارد.
وی تصریح کرده است: کار جمع‌آوری زباله و نظافت شهر به صورت لحظه‌ای بوده و هر لحظه ممکن است پس از تلاش و فعالیت نیروهای این سازمان این مشکلات به وجود آید و با اظهار نظر کلی و عدم اعلام مصادیق نمی‌توان قضاوت عجولانه و بدون بررسی کرده و مشکلات را به کل شهر تعمیم داد.
مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری شیراز لزوم افزایش اطلاعات عمومی شهروندان در مورد مشکلات زیست‌محیطی و بهداشتی را وظیفه‌ای عمومی و مربوط به تمام سازمان‌های مرتبط از جمله محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی و رسانه‌های گروهی و اجتماعی دانسته و گفته است: در این راستا سازمان مدیریت پسماند اقدام به برگزاری نمایشگاه‌ها، توزیع بروشورهای آموزشی، تولید انیمیشن آموزشی و پخش از طریق صدا و سیما، چاپ پیام‌های آموزشی در جراید و رسانه‌ها، آموزش مربیان مهدهای کودک‌ و آموزگاران، انجام بازدیدهای علمی از سایت‌های مدیریت پسماندها، برگزاری جشنواره عکس و نقاشی در حد مقدورات و ابزارهای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی خود کرده است.
کشتکار از تمام مسئولان به ‌ویژه مدیرانی که در مورد مسائل بهداشتی و زیست محیطی دستی بر آتش دارند خواسته است در اظهار‌نظر خود رعایت انصاف و عدالت را کنند چرا که کار خطیر، سنگین و حساس جمع‌آوری زباله و نظافت جز با سنجش از طریق ترازوی عدل و انصاف از دید عموم امکان‌پذیر نیست.
به گزارش فارس، اظهارات این مسئول با آنچه در گزارش فارس آمده بود چندان ربطی نداشته و بیشتر تکرار مواردی است که در این گزارش از شهروندان خواسته شده بود.
دفتر خبرگزاری فارس در استان فارس این آمادگی را دارد تا با حضور مسئولان مرتبط در یک بازدید جمعی از سطح شهر شیراز آنچه را که در گزارش خود آورده است، به اثبات برساند، هر چند که همواره بهترین، واقعی‌ترین و عینی‌ترین قضاوت‌ها را مردم داشته و دارند.
انتهای پیام/آ10/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول