اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خردادماه سال آینده

کارخانه زباله‌سوز شرق اصفهان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: خردادماه سال آتی کارخانه زباله‌سوز در شرق اصفهان راه‌اندازی می‌شود که در حال حاضر این طرح 65 درصد رشد فیزیکی داشته است.

کارخانه زباله‌سوز شرق اصفهان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید جمال‌الدین صمصام‌شریعت ظهر امروز در جلسه تخصصی کارگروه مدیریت پسماند اظهار داشت: عملیاتی شدن طرح جامع مدیریت پسماند در راستای حفظ محیط زیست طبیعی و شهری و جلوگیری از ورود خطرات احتمالی ناشی از پسماند‌های موجود در سطح شهر‌ها الزامی است.
وی به میزان زباله تولید شده در اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: تنها در سطح شهرستان اصفهان روزانه یک هزار تن زباله تولید می‌شود و اجرای طرح جامع مدیریت پسماند یکی از مهم‌ترین نیاز‌های جامعه امروز است.
معاون عمرانی استاندار اصفهان تصریح کرد: در سطح استان نیز روزانه 2 هزار و 700 تن زباله تولید می‌شود و این آمار در ایام خاص نیز به 3 هزار تن افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه روزانه 7 هزار تن نخاله در سطح شهرستان اصفهان تولید می‌شود، اضافه کرد: میزان نخاله تولید شده در سطح استان نیز چند برابر این آمار است و ریختن زباله‌ها و نخاله‌ها در بیابان‌ها و آتش زدن آنها آسیب‌های بسیاری به محیط زیست وارد می‌کند.
صمصام‌شریعت با بیان اینکه وضعیت زباله‌ها و نخاله‌های موجود در سطح شهر‌ها باید با استفاده از راهکار‌های مناسب ساماندهی شود، تاکید کرد: مسئولان باید با استفاده از راهکار‌های قانونی از پراکنده شدن پسماند‌های خطرناک در طبیعت و آسیب‌های ناشی از آنها در جامعه جلوگیری کنند.
وی با اشاره به اینکه انجام مطالعات طرح جامع مدیریت پسماند ضروری است، ادامه داد: تمامی شهرستان‌های موجود در استان ملزم به اجرای این موضوع هستند و شهرداران مناطق مختلف استان باید در آینده‌ای نزدیک اقدامات لازم را در راستای ساماندهی وضعیت پسماند‌های موجود در سطح شهر‌ها انجام بدهند.
معاون عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه بخش روستایی موجود در استان نیز باید در راستای طرح جامع مدیریت پسماند فعال شوند، بیان داشت: روستا‌های پر‌جمعیت موجود در استان باید شناسایی شود و با سایت‌های پسماند شهری ارتباط برقرار کنند که در حال حاضر سازمان بازیافت شهرداری اصفهان در راستای تهیه طرح جامع مدیریت پسماند آمادگی خود را اعلام کرده‌ است.
وی با بیان اینکه طبیعت نباید دست‌خوش مشکلات موجود در این زمینه شود، گفت: سازمان بازیافت شهرداری اصفهان در راستای طرح جامع مدیریت پسماند از شناخت و آگاهی‌های کامل و مناسبی برخوردار است و شهرداری‌های موجود در استان باید در راستای تهیه طرح جامع مدیریت پسماند از مشاوره‌های این سازمان استفاده کنند.
‌صمصام شریعت اظهار داشت: تهیه طرح‌های جامع مدیریت پسماند باید هر چه سریع‌تر عملیاتی شود و به غیر از راه‌اندازی سایت‌های پسماند اقدامات مهم دیگری در سطح اصفهان در حال اجرا است.
وی اضافه کرد: خردادماه سال آتی کارخانه زباله‌سوز در شرق اصفهان راه‌اندازی می‌شود که در حال حاضر این طرح 65 درصد رشد فیزیکی داشته است.
معاون عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در سطح استان در این زمینه سرمایه‌گذاری شده است، تصریح کرد: با افتتاح و بهره‌برداری این کارخانه بسیاری از معضلات و مشکلات زیست محیطی موجود در سطح استان برطرف می‌شود.
وی تاکید کرد: شهرداران باید پیگیری‌های لازم و ویژه را در راستای تهیه طرح جامع مدیریت پسماند انجام بدهند و وضعیت موجود را ساماندهی کنند.
انتهای پیام/ش10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول