اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گیلان در اربعین حسینی به سوگ نشست

خبرگزاری فارس: مردم گیلان در شب اربعین حسینی (ع) با راه انداختن دسته‌های عزاداری به سوگ سید و سالار شهیدان نشستند.

گیلان در اربعین حسینی به سوگ نشست
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اربعین در بیستم ماه صفر و چهل روز پس از واقعه عاشورا است که مسلمانان شیعه در این روز مراسم سوگواری به یاد حسین‌ابن‌علی (ع) و 72 تن از یارانش که در روز عاشورا به دست لشکریان یزید کشته شدند را برگزار می‌کنند.
برگزاری مراسم اربعین در مناطق مختلف و شیعه‌نشین برگزار می‌شود و هر ساله در اربعین حسینی (ع) شیعیان دنیا در کربلا و بین‌الحرمین جمع می‌شوند و به عزاداری می‌پردازند.
اربعین سید و سالار شهیدان (ع) از رویدادهای غم‌انگیز ماه صفر است و در روایات آمده که بهتر است شخص این روز را روز اندوه و ماتم بشمارد.
روایات معروفی است که یکی از نشانه‌های شیعه مومن را زیارت اربعین می‌دانند و اینکه شیعه در چنین روزی امام حسین (ع) را در کنار مرقد مقدسش در بین‌الحرمین زیارت کند و هرگاه چنین چیزی برایش ممکن نباشد در هرجا که هست و به هرگونه که می‌تواند امام را زیارت کند و در پایان روز اربعین مانند دیگر روزهای مهم به صاحب معصوم آن توسل یابد و با شفیع قرار دادن آن بزرگوار، بهبود حال و کار خود را از خدا بخواهد.
مردم گیلان نیز در شب اربعین با راه انداختن دسته‌های عزاداری در غم چهلمین روز شهادت حسین‌ابن‌علی (ع) و یاران باوفایش به سوگ نشستند و عشق و ارادت خود را نسبت به امام سوم شیعیان ابراز کردند.
مساجد و بقاع متبرکه استان در شب اربعین پذیرای زائرانی بود که زیارت عاشورا را به عشق زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) قرائت کردند.
انتهای پیام/صا30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول