اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

اربعین بازگو کننده حقیقت رسالت قیام امام حسین (ع) است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: اربعین بازگو کننده حقیقت رسالت قیام امام حسین (ع) است.

اربعین بازگو کننده حقیقت رسالت قیام امام حسین (ع) است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد آفتابی گفت: کربلا بزرگ‌ترین قیام ماندگار تاریخ است و بزرگ‌ترین الگوی قیام و انقلاب برای جهانیان بوده است.
براساس گزارش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، وی ادامه داد: حرکت انقلابی امام حسین (ع) با تکیه بر ارزش‌های الهی و دینی ماندگار شد و هر قیامی امروز اگر بخواهد جاودانه باقی بماند اگر بر معیاری دینی باشد ماندگار خواهد شد.
این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر نقش قیام کربلا در شکل‌گیری قیام‌های مختلف در طول تاریخ بیان کرد: بزرگ‌ترین قیام و انقلاب جهان معاصر که با الگوی قیام کربلا شکل گرفت، انقلاب اسلامی ایران بود که توانست ادامه‌دهنده رسالت قیام کربلا باشد.
وی با توجه به ادامه رسالت عظیم کربلا گفت: در این زمینه اربعین جایگاه ویژه و ممتازی دارد؛ چرا که اربعین یادآور حماسه انقلاب امام حسین (ع) است و  رسالت امام حسین (ع) در این چهل روز به نقاط جهان اشاعه یافت. 
آفتابی در ادامه با اشاره به نقش اربعین در حفظ ارزش‌های والای قیام عاشورا، تصریح کرد: باید به گونه‌ای گسترده این روز بزرگ را مورد توجه قرار دهیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تاکید کرد: به همین مناسبت روز شنبه 24 دی‌ماه در سطح شهر کرمانشاه و با حضور گسترده اقشار مختلف مردم از سطح استان مراسم عزاداری و سینه‌زنی در مقابل مسجد جامع شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول