اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تبلیغات اسلامی رفسنجان:

اربعین حقایق اسلام را روشن کرد

خبرگزاری فارس: مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان گفت: اربعین اباعبدالله‌الحسین (ع) موجب روشن شدن حقایق اسلام و برملا شدن چهره پلید بنی‌امیه برای مردم شد.

اربعین حقایق اسلام را روشن کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان حجت‌الاسلام سید‌محمود حسینی ظهر امروز در جمع نمازگزاران با گرامیداشت یاد شهدای اسلام و انقلاب اسلامی اظهار داشت: همانطور که عاشورا نقطه عطف و روز سرنوشت‌سازی برای مسلمانان بود، اربعین سالار شهیدان نیز نقطه عطفی در تاریخ تلقی می‌شود و شیعه به خود می‌بالد که پیرو ولایت و امامت علی (ع) و فرزندانش است.
وی اربعین را واژه‌ای عربی و با جایگاه والایی در دین دانست و بیان داشت: کلمه اربعین که در قرآن نیز آمده، بسیار پرمحتوا است، زیرا پیامبر اسلام (ص) در سن 40 سالگی به پیامبری مبعوث شد و این عدد که در روایت اسلامی در موضوع‌های مختلف به کار رفته، عددی رمز‌ی است.
حسینی از جابربن عبدالله انصاری از صحابه امام حسین (ع) یاد کرد و افزود: ایشان به همراه عطیه عوفی نخستین کسانی بودند که به کربلا رفتند و چهلم امام حسین (ع) نخستین زائران قبر آن حضرت بودند.
وی با بیان اینکه امام حسین (ع) درختی به نام حریت و شهادت کاشت، تصریح کرد: این درخت با خون سر امام حسین (ع) آبیاری شد و اربعین اباعبدالله‌الحسین (ع) موجب شد، حقایق اسلام بر ملا و چهره زشت و پلید بنی‌امیه برای مردم آشکار شود.
وی به محتاط بودن انسان از سن 40 سالگی به بعد تأکید و ابراز داشت: پیامبر اکرم (ص) فرمود؛‌ "هر کس به 40 سالگی رسید، باید با عصای احتیاط قدم بردارد و بیش از گذشته مراقب اوقات خویش باشد و از دین خود ذخیره‌های خوبی برای آخرتش داشته باشد".
حسینی خاطر‌نشان کرد: کسی که به غیر از راه خدا گامی برندارد، خداوند از سرچشمه‌های معرفت خود به او عطا می‌کند و سرچشمه‌های حکمت را از قلب وی بر زبانش جاری می‌سازد.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول