اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تجمع بانوان بسیجی عنوان شد

زنان باید بصیرت زینبی داشته باشند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان غربی گفت: زنان جامعه اسلامی باید بصیرت زینبی داشته باشند و با شرایط اجتماعی و فردی با بصیرت و دانش انقلاب عمل کنند.

زنان باید بصیرت زینبی داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه مریم دهقان ‌در همایش بزرگ بانوان ارومیه به مناسبت فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: بصیرت حضرت زینب راه روشنی برای  بانوان است ‌و این صبر زینبی الگویی برای تمام زنان مسلمان است.

وی افزود: زنان امروز جامعه اسلامی باید با توسل به بصیرت زینبی ادامه‌دهنده مسیر و آرمان‌های پویایی شهدا و امام راحل باشند.

این مسئول اضافه کرد: زنان در مکتب اسلام انسان‌ساز هستند و در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نقش زنان بی‌بدیل بوده است.

دهقان با بیان اینکه حضرت زینب کبری (س) سمبل قهرمانی و فداکاری است، تصریح کرد: امروزه اسوه و الگوی زن ایرانی، زنانی همچون حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب کبری (س) هستند.

وی اضافه کرد: اگر زینب کبری (س) نبود شاید امروز اسمی از عاشورا باقی نمی‌ماند و کسی نبود که پیام عاشورا را از کربلا تا شام و از شام تا مدینه منتقل کند.

مسئول حوزه علمیه خواهران ارومیه نیز در این تجمع گفت:‌ نقش زنان در بیداری اسلامی در منطقه بدون شک الگو گرفته از سیره، منش اجتماعی و سیاسی این بانوی بزرگوار اسلام در برخورد با مظاهر ظلم و کفر است.

راضیه پورحیدر اضافه کرد: باید سیره الگوهای برجسته دینی همچون حضرت زینب (س) و حضرت فاطمه زهرا (س) برای دختر و زن جامعه امروز به روشنی تبیین شود.

وی اضافه کرد: تاریخ انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس گواه صادقی بر این مدعی است که مادران و زنان ایران اسلامی با تقدیم شهیدان خود به خوبی ارادت و پایبندی خود را به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی ثابت کرده‌اند.

پورحیدر خاطرنشان کرد: زنان مسلمان برای پیروزی ایران اسلامی بر کفر جهانی در جنگ تحمیلی لباس رزم بر قامت جوانان خود پوشانیده و آنها را عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل کرده و خود در پشت جبهه وظیفه خطیر پشتیبانی از جبهه و تربیت فرزندان را به عهده گرفتند.

 وی اعطای کرامت به زنان جامعه را یکی از ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: زنان با پیروزی انقلاب اسلامی در صحنه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی وارد شدند.

پورحیدر یادآور شد: ایجاد فضا برای فعالیت‌های مختلف زنان همراه با حفظ حجاب و منزلت زن در جامعه بوده است.

انتهای پیام/ش20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول