اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس:

انقلاب اسلامی ایران مسیر تاریخ را عوض کرد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران مسیری که تاریخ به واسطه غفلت‎ها، کوتاهی‎ها و خودخواهی‎ها در طول تاریخ پیش آمده بود را عوض کرد.

انقلاب اسلامی ایران مسیر تاریخ را عوض کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی طاهری ‌در جمع مردم گرگان اظهار داشت: ‌در راس حرکت انقلاب اسلامی ایران امام راحل بود که به عنوان نائب امام معصوم‎(ع) در عصر غیبت، مسئولیت هدایت مردم را به عهده گرفت و ملت ایران نیز قدر این نعمت الهی را دانست.
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: از سنت‎های الهی این است که اگر جامعه‎ای بخواهد به سعادت برسد با دو مولفه مهم امت و امام به توفیق دست می‌یابد و اگر هر یک از این دو مولفه نباشد پیروزی دست نیافتنی است.
حجت‌الاسلام طاهری اذعان داشت: در عصر امامت ائمه (ع)، امام حضور داشت از امیرالمومنین علی (ع) تا امام حسن عسگری (ع) بودند اما امت کنار امام نبودند، آنها را تنها گذاشتند، فاصله گرفتند و در نتیجه ائمه نتوانستند به آرزوهای مقدس‎شان رسیده و جامعه را به سمت هدایت و سعادت واقعی پیش ببرند و همین اوضاع سبب شد که خداوند متعال آخرین ذخیره‎اش را از دیده‎ها پنهان کند.
وی به دلایل غایب شدن امام عصر (عج) از دیده‎ها اشاره کرد و افزود: چون روال جامعه نشان داده بود مردم قدر نمی‎دانند لذا مشیت الهی بر این قرار گرفت که عالم را اصلاح کند ولی این اصلاح بر اساس اراده و جبر الهی که مردم بخواهند یا نخواهند نبود، بلکه خدا صبر می‎کند تا با گذشت زمان مردم خودشان متوجه شوند که چه اشتباهی مرتکب شدند.
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در طول این هزار و اندی سال که از ولادت امام عصر (عج) می‎گذرد آرام آرام امت اسلام سپس سایر مردم دنیا متوجه شدند که چه اشتباه بزرگی مرتکب گردیده و در انقلاب اسلامی مردم چون دیدند به امام زمان (عج) دسترسی ندارند بر طبق الگویی که اهل‎بیت (ع) معرفی کردند به سراغ امام واجدالشرایط شتافتند که حاصل آن پیروزی انقلاب اسلامی شد.
حجت‌الاسلام طاهری بیان داشت: با شکل‎گیری انقلاب اسلامی که آرزوی همه انبیاء و معصومین بوده است طبق روایات، تشکیل چنین نظامی مقدمه شکل‎گیری نظام عدل جهانی به رهبری بقیة‌الله الاعظم (عج) خواهد بود.
وی متذکر شد: این انقلاب آرام آرام دنیا را متوجه یک واقعیت جدید کرد آنهایی که با تاریخ اسلام و اهل‎بیت (ع) آشنا نبودند یک دفعه دیدند یک مدل حکومتی پیدا شده که از یک طرف مشروعیت‎اش از سوی خدا تعیین شده و از طرفی دیگر با پشتوانه قوی مردمی مقبولیت دارد و این نظام توانسته روی پای خویش بایستد و اکنون بدون اینکه به هیچ قدرتی تکیه کند، این نظام مورد توجه دنیا قرار می‎گیرد.
انتهای پیام/ش20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول