اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور:

تاکسی‌ها روزانه 12 میلیون نفر را جابه‌جا می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور گفت: 320 هزار دستگاه تاکسی در کشور روزانه 12 میلیون نفر را جابه‌جا می‌کنند.

تاکسی‌ها روزانه 12 میلیون نفر را جابه‌جا می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر بابک هاشمی صبح امروز در همایش هیئت مدیره اتحادیه تاکسیرانی و مدیران عامل سازمان‌های تاکسیرانی منطقه 6 کشور در بوشهر اظهار داشت: ۷ هزار و 800 نفر ساعت آموزش مدیران عامل و مدیران میانی سازمان‌های تاکسیرانی نیز تاکنون انجام شده است.
هاشمی افزود: تدوین و تصویب آیین‌نامه تبلیغات روی تاکسی‌ها و جابه‌جایی در سطح شهرها از دیگر اقداماتی است که در کنار ساماندهی یک میلیون دستگاه وانت بار توسط اتحادیه تاکسیرانی کشور انجام شده است.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور تصریح کرد: هم‌اینک 320 هزار دستگاه تاکسی در خدمت حمل و نقل شهری است که روزانه در قالب 30 میلیون سفر 12 میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کنند.
هاشمی ادامه داد: در حالی که در 96 شهر کشور اتوبوس در حمل و نقل درون‌شهری مشارکت دارد در بیش از یک‌هزار شهر تاکسی در جابه‌جایی شهروندان ایفای نقش می‌کند.
وی گفت: از مجموع ‌130 هزار تاکسی مسافربر شخصی در کشور 100 هزار تاکسی ساماندهی شد و اتوماسیون اداری سازمان‌های تاکسیرانی نیز برای خدمت‌رسانی بهتر در دست اجراست.
هاشمی از چاپ و توزیع 15 هزار جلد کتاب برای آموزش رانندگان توسط اتحادیه تاکسیرانی خبر داد و یادآور شد: با احتساب رانندگان کمکی تاکسی‌ها هم‌اینک 400 هزار راننده در این بخش فعال هستند که آموزش و ارتقای فرهنگ عمومی فعالان این بخش از سیاست‌های این اتحادیه است.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور اضافه کرد: برای حمایت از رانندگان تاکسی‌های شهرهای جنوبی نیز 20 درصد سهمیه سوخت افزایش یافته است.
وی افزود: با توجه به شرایط جوی مناطق جنوبی که عمر مفید ناوگان حمل و نقل را به‌شدت کاهش داده است، نوسازی تاکسی‌ها از سیاست‌های این اتحادیه است و در همین ارتباط امسال 20 درصد تاکسی‌های بوشهر نوسازی شده است.
وی افزود: در حالی که در سند چشم‌انداز توسعه و بسته سیاستی و حمایتی قانون هدفمندی یارانه‌ها سهم تاکسی‌ها جابه‌جایی 24 درصد مسافران درون‌شهری است اما هم‌اینک در برخی از شهرها 100 درصد این مهم توسط تاکسی انجام می‌شود.
هاشمی یادآور شد: امسال تاکنون 30 هزار تاکسی نوسازی شده است و تا پایان سال این رقم به 45 هزار دستگاه تاکسی افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون 5 هزار دستگاه تاکسی جدید در کشور واگذار شده است، بیان کرد: آیین‌نامه استانداردسازی تاکسی در مرحله نهایی شدن است که بر اساس آن شرایط خودروهای داخلی و وارداتی برای تاکسی تعیین شده است.
انتهای پیام/آ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول