اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در میان بنادر حاشیه خلیج فارس

سامانه گزارش‌دهی کشتی‌های مسافری در بندر بوشهر اجرا شد

خبرگزاری فارس: معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بندر بوشهر نخستین بندر در کشور و در میان بنادر حاشیه خلیج فارس و دریای عمان است که سامانه گزارش‌دهی کشتی‌های مسافری، را برای ارتقاء ایمنی ترددهای دریایی تدوین و اجرا کرده است .

سامانه گزارش‌دهی کشتی‌های مسافری در بندر بوشهر اجرا شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سیاوش ارجمندزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بندر بوشهر نخستین بندر در کشور و در میان بنادر حاشیه خلیج فارس و دریای عمان است که این سامانه را طراحی و اجرا کرده، اظهار داشت: وجود شرکت‌های متعدد نفتی و آغاز فعالیت شرکت‌های مرتبط با صنایع پتروشیمی در جزیره خارک، در سال‌های اخیر موجب افزایش آمار ترددهای دریایی در مسیرهای خارک ـ بوشهر و خارک ـ گناوه شده است.
وی افزود: وجود مناطق حساس زیست محیطی و زیستگاه‌های دریایی منحصربه‌فرد در این مسیرها و آمار حوادث دریایی منجر به تلفات مالی و جانی در آب‌های شمالی تحت پوشش این اداره کل در سال‌های اخیر بیانگر ضرورت ارتقاء ایمنی دریانوردی و افزایش سطح حفاظت از محیط زیست دریایی است.
ارجمندزاده خاطر نشان کرد: واحد دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به‌منظور نیل به این اهداف و ایفای وظایف حاکمیتی خود در راستای ارتقای سطح ایمنی و حفاظت از محیط زیست دریایی، اقدام به تدوین سامانه گزارش‌دهی کشتی‌های مسافربری در مسیرهای بوشهر ـ خارک و خارک ـ گناوه کرده است.
وی با اشاره به اینکه هدف از تدوین این سامانه، ارتقای ایمنی جان اشخاص در دریا و ایمنی و کارآمدی دریانوردی است، تاکید کرد: متولی و ناظر اصلی اجرای سامانه گزارش‌دهی کشتی‌های مسافربر، اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر است و شناورهای مسافربر فعال در این دو مسیر، ملزم به ارائه گزارش به ایستگاه‌های رادیویی متولی تعریف شده در طرح هستند در غیر این صورت از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌شود.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: مشارکت کشتی‌های مسافربر در سیستم گزارش‌دهی کشتی‌ها رایگان است و در بردارنده هیچ‌گونه هزینه‌ای برای مالکان و یا نمایندگان کشتیرانی نیست.
ارجمندزاده با بیان اینکه مفاد سیستم گزارش‌دهی کشتی‌ها رسما به شرکت‌های نمایندگی شناورهای مسافربر ابلاغ شده و فرماندهان این شناورها ملزم به پیروی از آن هستند، اظهار داشت: اجرای سامانه گزارش دهی کشتی‌های مسافربر معاف کننده فرماندهان، مالکان و یا شرکت‌های نمایندگی این شناورها از سایر وظایفشان در قبال اشخاص حقیقی و حقوقی نیست.
انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول