اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیش از 100 هنرمند لرستانی طی نامه‌ای به خبرگزاری فارس:

بودجه فرهنگی به چه کسانی باید تعلق یابد

خبرگزاری فارس: بیش از 100 هنرمند لرستانی طی نامه‌ای به خبرگزاری فارس آورده‌اند: بودجه فرهنگی به چه کسانی باید تعلق یابد.

بودجه فرهنگی به چه کسانی باید تعلق یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، جمعی از هنرمندان لرستانی طی نامه‌ای به خبرگزاری فارس یک‌سری از مشکلات خود را بیان کرده‌اند.
در این نامه جمعی از هنرمندان لرستانی آمده است، احتراما به استحضار می‌رساند با توجه به سفر سوم هیئت دولت به لرستان و اختصاص بودجه فرهنگی به این استان مقرر شد، که اهالی فرهنگ و هنر طرح‌هایی را برای بررسی در کارگروه فرهنگی لرستان ارائه دهند.
در ادامه این نامه یادآور شده است: در این زمینه دستگاه‌ها و هنرمندان طرح‌های فرهنگی خود را به کارگروه مربوطه ارائه دادند، که در همین راستا مجلس شورای اسلامی برای هدفمند کردن این بودجه مصوبه‌ای را به تصویب رساند، که طی آن بخشی از کل بودجه ذکر شده به دستگاه‌های فرهنگی مثل وزارت ارشاد اسلامی تخصیص داده شد.
در این نامه جمعی از هنرمندان لرستانی آمده است، با تصویب این قانون بخشی از دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که خود سالیانه بودجه کلانی را در اختیار دارند و اصل فعالیتشات فرهنگی نیست حذف شده و از چرخه این حرکت به لحاظ قانونی کنار گذاشته شدند.
این نامه می‌افزاید: حال با تصویب این قانون متاسفانه بعضی از مسئولان استانداری لرستان قانون فوق را ندیده گرفته و اقدام به تقسیم بودجه اداره‌کل ارشاد اسلامی لرستان بین دستگاه‌های که از این چرخه حذف شده‌اند کرده، این درحالی است که اهالی فرهنگ و هنر این استان در رشته‌ها و زمینه‌های مختلف بیش از 100 طرح فرهنگی هنری خود را برای اجرایی شدن به آن اداره‌کل تحویل نموده ولی به دلیل مشکلات ذکر شده یعنی انتقال بودجه فرهنگی به دستگاه‌های دیگر لرستان بلاتکلیف مانده‌اند.
در نامه جمعی از هنرمندان لرستانی آمده است: امید است با پیگیری و نظارت کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بودجه مربوطه تمام و کمال برای اجرایی کردن طرح‌های فوق به اداره‌کل ارشاد لرستان و هنرمندان این استان برسد.
در ادامه این نامه آمده، لذا امضا‌کنندگان زیر به نمایندگی از تمام اهالی فرهنگ و هنر این دیار خواهان به اجرا درآمدن قانون طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در رابطه با بودجه فرهنگی هنری استان لرستان هستیم، امید است با توجه به پایان سال دستور فرمائید هر چه سریع‌تر با دستگاه‌ها و مدیرانی که قانون را نادیده گرفته‌اند برخورد صورت گرفته و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی در خصوص تخصیص بودجه به اجرا درآید.
لازم به ذکر است، در زیر این نامه بیش از 100 نفر از هنرمندان لرستانی امضای اعتراض خود را اعلام کرده‌اند.
انتهای پیام/ی20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول