اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار نیر:

سرانه فضای سبز نیر 25 مترمربع است

خبرگزاری فارس: شهردار نیر گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز در شهر نیر بیش از 25 مترمربع است.

سرانه فضای سبز نیر 25 مترمربع است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شجاع اقبالی عصر دیروز در سمینار شهرداران استان اردبیل اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار شورا و شهرداری نیر توسعه و گسترش فضاهای سبز در این شهر است که با یک هدف‌گذاری درست این کار در حال انجام است.
وی با اعلام اینکه در سه سال اخیر درخت‌کاری در مناطق مختلف به ویژه ورودی شهر و فضاهای گردشگری انجام شده است، تصریح کرد: ما در سال‌های اخیر یک رشد مناسب را در توسعه فضای سبز شهری شاهد بودیم به طوریکه بهره‌برداری از مجموعه‌های تفریحی و توریستی بولاغلار و نوالر سبب شده تا سرانه فضای سبز در این منطقه توسعه پیدا کند.
اقبالی در ادامه به بازگشایی برخی از معابر و مسیرهای پرتردد شهر نیر اشاره کرد و افزود: حجم عملیات کمربندی نیر 4.8 کیلومتر است که تاکنون بیش از 60 درصد عملیات اجرایی این کمربندی انجام شده است.
این مسئول با بیان اینکه در این مسیر اغلب آزادسازی و تا حدی زیرسازی انجام شده است، خاطرنشان کرد: برای تکمیل این پروژه به ۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
وی دلیل عمده اجرای این طرح را کاهش بار ترافیکی داخل شهر و امکان تردد خودروهای سنگین از گذرگاه‌های حاشیه شهر اعلام کرد و ادامه داد: با تکمیل این پروژه توسعه عرضی شهر و برخی معایب تنگی فضای عبور و مرور در خیابان‌های اصلی برطرف می‌شود.
اقبالی در ادامه سخنان خود از در حال اجرا بودن 22 پروژه عمران شهری در نیر خبر داد و اضافه کرد: با تکمیل این پروژه‌ها که هم‌اکنون با پیشرفت متوسط 50 درصد در حال اجراست در بخش معابر، بازگشایی فضاهای شهری، آسفالت و توسعه فضای سبز تحولی عظیم رخ می‌دهد.
به گزارش فارس، شهردار نیر سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این پروژه را 51 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: شهرداری با صرفه‌جویی در اعتبارات جاری خود سعی می‌کند بیشترین توجه را در بخش عمران شهری متمرکز کند.
اقبالی همچنین از اجرای طرح نیروگاه آبی نیر خبر داد و تصریح کرد: مطالعه و اجرای این طرح توسط شهرداری انجام شده که با اجرای آن برق بخشی از مناطق شهری و حتی مناطق همجوار تأمین می‌شود.
 
* تدوین برنامه ۲ ساله برای عمران شهری گرمی
در این جلسه شهردار گرمی نیز از تدوین برنامه دو ساله برای عمران شهری گرمی خبر داد.
خدارحیم شکوهی در ادامه افزود: این برنامه با هدف‌گذاری درست می‌تواند جوابگوی نیاز عمرانی در این شهر کوهستانی باشد.
وی توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری، بهبود عبور و مرور شهری، بهره‌گیری از توان نیروها، بهسازی فضاهای سبز و آسفالت معابر و رفت و روب مناسب را از برنامه‌های طراحی و تدوین شده شهرداری گرمی اعلام کرد.
شکوهی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دو سال از عمر شورای شهر باقی‌ مانده است ما با همین هدف‌گذاری برنامه دوساله عمران شهر گرمی را تدارک دیدیم و مصمم هستیم با همراهی شورای شهر این برنامه را در دو سال آینده اجرایی کنیم.
انتهای پیام/آ20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول