اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بیرجند:

70 درصد آبیاری فضای سبز به وسیله لوله‌ انجام می‌شود‌

خبرگزاری فارس: شهردار بیرجند با اشاره به روش آبیاری فضای سبز داخل شهر گفت: حدود 70 درصد آبیاری‌ها به وسیله لوله‌گذاری‌های موجود و مابقی به وسیله تانکر صورت می‌گیرد.

70 درصد آبیاری فضای سبز به وسیله لوله‌ انجام می‌شود‌
جواد وحدتی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند در پاسخ به این سؤال که به چه دلیل درختان حاشیه بلوارها خشک شده اظهار داشت: کمبود آب در سطح استان و کیفیت پایین آب و خاک از دلیل‌های خشک شدن این درختان با وجود آبیاری‌های صورت گرفته است.
وی افزود: با وضع موجود نمی‌توان به انتظارات مردم در راستای توسعه فضای سبز جامه عمل پوشاند و با توجه به هزینه بالای نگهداری فضای سبز، شهرداری تنها اگر بتواند فضای سبز و درختان موجود را نگهداری کند هنر کرده است.
شهردار بیرجند در رابطه با دلیل عدم استفاده از آب تصفیه شده فاضلاب شهری به منظور آبیاری فضای سبز به دو علت عدم بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب تا این لحظه توسط اداره آب و فاضلاب بیرجند و همچنین هزینه بالای انتقال این آب به داخل شهر اشاره کرد.
وحدتی‌فرد در پاسخ به این سؤال که نظر برخی از مردم در مورد فاصله گرفتن شهرداری از هدف اصلی خود که تلاش در راستای ایجاد رفاه عمومی است و تبدیل شدن درآمدزایی به عنوان هدف اصلی این سازمان است ضمن رد کردن این موضوع، گفت: در بسیاری از موارد خدمات صورت گرفته از جمله رفت و روب، جمع‌آوری زباله‌ها، خدمات آتش‌نشانی و حتی سرویس‌دهی اتوبوسرانی برای شهرداری درآمدی ندارد.
وی تصریح کرد: اولویت مجموعه شهرداری خدمت به مردم است اما به دلیل این که شهرداری‌ها طبق قانون خودگردان عمل می‌کنند باید بخشی از هزینه‌ها را از مردم دریافت کنیم تا توانی برای ارائه خدمات داشته باشیم، بنابراین سرمنشاء هر دریافت هزینه‌‌ای از مردم نیز ارائه خدمات بهتر است.
شهردار بیرجند نقش اصحاب رسانه را در مورد ایجاد یا عدم ایجاد این چنین تفکری در نزد مردم موثر دانست و ابراز داشت: انتظار از اصحاب رسانه این است که فضا را به گونه‌ای ترسیم کنند که مردم در جریان خدمت‌های صورت گرفته توسط شهرداری قرار گیرند.
وحدتی‌فرد با اشاره به اهم خدمات صورت گرفته توسط شهرداری گفت: آسفالت خیابان‌ها، ایجاد معابر و فضای سبز، تلاش در راستای ایجاد نشاط عمومی و تمیزی منطقه از اهم این اقدامات است.
 
* ساخت نرم‌افزار جامع نام‌گذاری
شهردار بیرجند در مورد شیوه نام‌گذاری خیابان‌ها و دلیل وجود تشابه اسمی میان برخی از خیابان‌های شهر تصریح کرد: کمیته نام‌گذاری خیابان‌ها و میادین را تشکیل داده‌ایم که این کمیته به دنبال ایجاد نرم‌افزاری جامع است که نام‌های مشابه را شناسایی کند.
وحدتی‌فرد امکان تشابه اسمی در نامگذاری خیابان‌ها را رد نکرد و افزود: تشابه اسمی وجود دارد ولی ما تلاش می‌کنیم که سال آینده این موضوع را سر و سامان دهیم، البته اگر مکانی وجود دارد که از دید شهرداری دور مانده، مردم با معرفی آن به شهرداری در راستای سر و سامان دادن این موضوع کمک خواهند کرد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول